bensinmätaren går upp och ner

ralle_91
26 oktober 2008 · 254 Inlägg

hej! på min volvo 740 så går min bensin mätare upp och ner hela tiden och den reagerar på när man spelar musik då börjar den röra sig fram och tillbaka samma när man startar helljus.. alltså den reagerar på elektriska saker är de något jord fel eller kan väl knappast vara givaren väl??

Boostrider Försöker iaf
26 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

740 å tankmätare går inte ihop.
På farsans reagerar den på tutan.
på min ä den död. kompisens så gör den somden vill när som helst.

Bara å köra på trippen. Hittar du en 740 med fungerande tankmätare skatta dig lycklig å köp en trisslott

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
ralle_91
26 oktober 2008 · 254 Inlägg

hahaha men tripp mätaren fastnar också ibland så lite svårt där med vad kan de vara för fel på den då?

JaggaChafen Tesla Senior Technician
26 oktober 2008 · 2 307 Inlägg

Grattis du har en 740 bara å tanka så ofta du kan å har möjlighet så du slipper få soppa torsk å så kan du ju ha med dig en dunk med

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Boostrider Försöker iaf
26 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Mätaren eller givaren ger ofta upp å dyrt å fixa om de är givaren. Men testa annat instrumenthus. Dock inge garanti där heller.
Farsans tripp ä kass men de andra funkar så tankar fullt å skriver upp. sen får man ha lite koll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
ralle_91
26 oktober 2008 · 254 Inlägg

okej för den funkar oftast men ibland fastnar den och då hjälper de om man ger den en smäll ovanpå har hört från några kompisar att de kan va jordfel eftersom den reagerar på elektriska saker

Boostrider Försöker iaf
26 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Däremot går jordfel å 740 ihop wink

Lycka till med jordfelet om de är de. Men troligtvis inte givaren eller mätaren som ä kass

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
twin_cam Smålänning
26 oktober 2008 · 7 877 Inlägg

Tankmätaren i min 740 funkar perfekt.

Men det är tredje instrumenthuset...

Jävla skitkvalité på de instrumenten. Men det är ju äkta volvokvalité wink

Finns det mätare ska dem funka.

Ingen som vet egentligen varför dem går sönder. På tidiga rostar armaturen sönder och på senare brukar kablarn gå av som går in i givaren, men på de flesta så är det glapp i instrumentet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ralle_91
26 oktober 2008 · 254 Inlägg

hehe okej tack inte värt o köpa en ny på skroten heller 99% att den också är kass eftersom de är sånt virus hos 740

ralle_91
26 oktober 2008 · 254 Inlägg

ja kan vara nått glapp också ska undersöka saken

Drönirettab
26 oktober 2008 · 21 761 Inlägg

På min 240 så vandrar både tempmätare och bensinmätare upp o ner som en jojo, även de bilarna kan ha problem med mätarna. smile

Fast jag tror att mina mätare började så där när jag skulle plocka ut instrumenthuset en gång och glömde bort någon skruv, blev en del brytande i huset innan jag kom på att någon mer skruv satt kvar. Har inte idas kolla upp felet, är för slö. wink

ralle_91
26 oktober 2008 · 254 Inlägg

haha okej tongue  samma som min då fast de är bara bensin mätaren den går också upp o ner som vindrutetorkarna haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang