3713
Sök

Hur skapar man en hemsida ?

317 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare alla bilgalna folk där ute!

Skulle bara fråga ifall någon vet eller kan något om hur man skapar en hemsida, jag har redan program osv men jag kommer inte igång med det, det kör fast hela tiden, så du som är bra på det och har lust att hjälpa mig, Pm:a mig!smile

Mvh
Micke

Låg och slö....

Hemmasittare
241 Inlägg
29 oktober 2008
Vad kör du för program?

Tror du måste lära dig lite grundläggande html innan du kan börja göra hemsidor. Googla HTML kurs eller liknande.
Senast redigerat av C-Douglas (29 oktober 2008)

317 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
C-Douglas skrev:
Vad kör du för program?

Tror du måste lära dig lite grundläggande html innan du kan börja göra hemsidor. Googla HTML kurs eller liknande.

jag kör med Dreamweaver..
Okej, Tack.

Låg och slö....

1 814 Inlägg
29 oktober 2008
Frontpage är ett lättanvänt program har jag hört, finns ju också möjligheten att göra hela kittet i Notepad och spara som HTML fil ^^ <--svårt wink

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2008
skriv allt för hand e de bästa...blir de som man vill ha de och klarar validering hos w3c...finns mängder med hemsidor för kodhjälp...typ http://www.webdesignskolan.com/

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 oktober 2008
expect1991 skrev:
Frontpage är ett lättanvänt program har jag hört, finns ju också möjligheten att göra hela kittet i Notepad och spara som HTML fil ^^ <--svårt wink

Så svårt är det inte, jag skriver hela min hemsida i HTML för hand.

/ichi

Mästare
2 947 Inlägg
29 oktober 2008
ichibon skrev:
expect1991 skrev:

Ja, och du har ju mycket bilder, knappar och andra effekter.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

4 554 Inlägg
29 oktober 2008
ichibon skrev:
expect1991 skrev:

samma här..

8 921 Inlägg
29 oktober 2008
Jag använder mig av CMS (publiceringsverktyg) går klart mycket fortare än att hålla på och fippla med notepad.

Dreamweaver är inget att rekomendera om man är helt obekant med hur man gör hemsidor

Fotograf på Tierp iDag

Sök