3435
Sök

Hur få bort virus?!

165 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Det är så att jag har fått ett litet virus på min dator neutral
Jag har kört virusscan ett flertal gånger och då hittade den ett virus som jag försökte ta bort.
Efter ett tag så gick det. (Jag startade datorn i felsäkertläge och körde virusprogrammet). Nu när jag kör virusscanen så hittar den inte det iaf. Men datorn är konstig, massa popup rutor kommer och den är seg och krånglar (Det flimmrar nästan lite på skärmen ibland).. Och virusprogrammet kommer upp titt som tätt och varnar för något "trojan" virus, det står att jag blir "attackerad" men att datorn blockerar det..
Hur fan ska jag göra för att få bort skiten??? mad

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2008
vilket virus va de den hade hittat, vilket antivirusprogram har du använt, har du använt flera olika program, har du prövat anti-spyware program också (ad-aware, spybot)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
29 oktober 2008
Det låter som "Virtumonde"
Fruktansvärt irriterande virus.  Fick det för inte allt för länge sedan, tyvärr fick jag aldrig bort det utan var tvungen att formatera om :S

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

165 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
vilket virus va de den hade hittat, vilket antivirusprogram har du använt, har du använt flera olika program, har du prövat anti-spyware program också (ad-aware, spybot)

Jag kommer inte ihåg vad det hette, men sökte på google och då stod det att det var någon sorts trojan virus.. Jag kör med norton program och ad-aware har jag också kört ett x antal ggr hmm

165 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
illegal_streetracer skrev:
http://www.malwarebytes.org/ tanka ner de och kör en scan

tack smile Håller på och scannar nu, får se vad det leder till..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 oktober 2008
Malwarebyte är otroligt bra, fick bort Antivirus 2009 som min kusin lyckats ladda ner i tron av att det var ett riktigt antivirus...

Men annars är Trend micros housecall också otroligt effektiv (antivirus.com så kommer du till deras sida sen trycker du på housecall).

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2008
Kan du förresten inte göra en systemåterställning till innan du började påträffa viruset? tongue
En fördel o veta vad viruset heter eftersom man kan behöva speciella verktyg för att ta bort de...avast är bra gratis antivirus...norton är skit tyvärr. Dyrt, segt och sämre än de som e gratis tom..

165 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
jag laddade ner http://www.malwarebytes.org/ och körde en gång, den hittade massa trojan virus som den tog bort, och nu verkar det fungera som det ska igen! Hoppas att det håller i sig bara smile
Tack för hjälpen!!! big_smile

Knegare
718 Inlägg
30 oktober 2008
Mortalis skrev:
Kan du förresten inte göra en systemåterställning till innan du började påträffa viruset? tongue
En fördel o veta vad viruset heter eftersom man kan behöva speciella verktyg för att ta bort de...avast är bra gratis antivirus...norton är skit tyvärr. Dyrt, segt och sämre än de som e gratis tom..

Det är just för att norton är det största som det missar "många" virus..

Skulle jag koda ett virus idagsläget, så skulle jag okcås göra så det kunde passera Nortons "vägg". Just för att nå ut till fler användare.

/Marius

William 2009-02-20

Sök