3457
Sök

Laddar mina extraljus ur batteriet?

537 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Har nyligen monterat på extraljus (2x55w dimljus + 2x55w helljus) precis som man ska med relä mm.
Men nu måste man köra start motorn kanske 5-6sekunder för att starta bilen. Förr räckte det med 1-2sekunder. Givetvis är alla lamporna avstängda när jag ska starta.

Men kan reläerna ladda ur batteriet lite?

Givetvis ska jag mäta, men tänkte bara hör mig för.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
31 oktober 2008
#2
ganska otydlig förklaring. går startmotorn med samma hastighet som tidigare eller är den tröttare nu? om du bara har använt vanliga slutande relän som vill ha styrström när lamporna ska lysa så ska det inte kunna ladda ur nånting.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 665 Inlägg
31 oktober 2008
#3
Otydligt är bara förnamnet.

Du skriver "Laddar mina extraljus ur batteriet?"
laddar betyder att du fyller på batteriet, sedan står det ur.

Nej reläer kan inte dra ur batteriet. Men om reläerna är i draget läge så de leder spänning så kan de suga ström beroende på vad som är inkopplad efter. Då är det ju grejen efter som suger ström.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!


Sök