Audi S4 pixelfel i färddatorn. Går det att Laga ?

tsdi Egenföretagare
29 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Tjenare har en s4 på G. Den har rejält med pixelfel i färddatorn så tänkte bara höra om det går att fixa med strykjärnet som på en saab ? Eller måste man få tag i ett helt nytt mätarhus och hålla på och koda om osv ?

Han sa även att det var ovanligt mkt släkta pixlar när jag kollade på bilen, bullshit eller lever dom ett eget liv ?

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Abbee HobbyFotograf och Blivande Biolog
30 oktober 2008 · 310 Inlägg

om det är skärmen det är fel på så är de pixlarna nog döda för alltid, så bara att byta skärm om det går.

om det är program/videohårdvaran så är det väl bara att uppdatera software/firmware

Catch the moment, soon It'll be over
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 oktober 2008 · 2 203 Inlägg
HenrikR
31 oktober 2008 · 87 Inlägg

sj hade jag en s4 med pixel fel på å det ända jag fick till svars var att byta hela insatsen kommer inte i håg vad det kostade på VAG men det är bara att kolla upp.


mvh Henrik

Mitsubishi evo 9 "Black Lady 861Hk" (2006)
Volkswagen TOUAREG TDI "Dragbilen" (2012)
Berry Audi/Wv mek
31 oktober 2008 · 148 Inlägg

Det finns folk som lagar pixelfel i instrument men dom är inte alltid så enkla att hitta, känner faktisk inte till någon i sverige just nu! däremot finns det ett antal i tyskland!! det blir inte billigt men för det mesta är det billigare än att köpa ett nytt instrument! använd google!!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
pukan2
31 oktober 2008 · 3 182 Inlägg
tsdi Egenföretagare
31 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Okej ! var och kollade på vag idag, dom ville ha 5990 för huset + instalation och skit.

Men vadå påstår denna killen att det kostar 10500kr på vag att göra det och att han gör det för hälften ? alltså 5250kr. Då känns det som dom pixlarna får vara som dom är ;P

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang