5467
Sök

kan jag ha en 8 tum:s fälg på min golf 2:a gti utan att den sticker utanför skärmkanten.!?

161 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
#1
som rubriken lyder!


1 004 Inlägg
31 oktober 2008
#2
ta ur din tumstock ur din låda,veckla ut den,håll den mellan de två önskade mätpunkterna,läs av skalan,fundera, och vipps har du ditt svar smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 oktober 2008
#3
Hur långt e ett snöre.....

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
31 oktober 2008
#4
Mät från fjädern/fjäderbenet ut till skärmkanten. Så breda fälgar på en Golf 2 blir jobbigt som fan att åka runt med utan servo. Spårkänsligheten vågar jag knappt gissa hur mycket det kommer slita i ratten fram o tillbaka.

Avstängd
1 714 Inlägg
31 oktober 2008
#5
avgör själv wink 8 tum, golf mk2. nu e dessa breddade fälgar så ET är väl inte så mkt men..
vanliga alufälgar med inte för mkt kant utåt hamnar ju såklart längre inåt i hjulhusen.
beror ju helt på vilken et du har. dessa är nog runt et 0-10 max,
visst går de med stretch på däcken (175or) och dessutom lagligt,
205 ska det sitta eg på 8 tum breda fälgar men då funkar de inte utan att valsa/bredda kanten.

http://images4.bilddagboken.se/35/_u1/_u5/_u0/_u7/_u6/_u3/u1507637/97751_1224440320.jpg
Senast redigerat av Emilius (31 oktober 2008)


2 924 Inlägg
31 oktober 2008
#6
beror på fälgens ET/offset

Kör hårt med Tyskstuk wink
Senast redigerat av peegee (31 oktober 2008)

~ Life is short, have FUN! ~


Sök