2848
Sök

Lyfta ur motorn seat

811 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Kan någon slänga upp en beskrivning på hur man får ur motorn ur en seat cordoba 95?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

14 Inlägg
1 november 2008
ryck alla kablar som sitter fast i motorn, släpp växellådan skruva lös motorfesten samt kuddar. lyft ur med en polare eller en motorlyft.

811 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Chrillian skrev:
ryck alla kablar som sitter fast i motorn, släpp växellådan skruva lös motorfesten samt kuddar. lyft ur med en polare eller en motorlyft.

kan man inte palla upp skiten och bara knuffa tillbaka bilen? har nämligen ingen front alls,  kan du kanske beskriva ungefär vart fästerna sitter? ser inte mkt liksom tongue

Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

14 Inlägg
1 november 2008
har ingen aning, men det är principen för de flesta bilar. det ser du när du börjar skruva. och om du är såpass okunnig så du inte kan leta reda på motorfestena så tror jag att jag rekomenderar dig att överlåta jobbet till en som vet hur det serut wink

5 089 Inlägg
1 november 2008
om du inte enns kan leta själv vart alla skruvar sitter fast, borde du verkligen ge dig på det då?

\Lindgren

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 november 2008
Motor fästena sitter väl på bägge sidor av motorn, eventuellt sitter det någon i överkant också, som på tex Saab 9000.

Vet inte hur det ser ut i en SEAT, men är det inte samma typ av motor som i passat eller så?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 november 2008
jonnielahti skrev:
Chrillian skrev:

men glöm inte att lossa växel-lådan också big_smile

Får inte heller glömma avgassystemet big_smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

14 Inlägg
1 november 2008
te_wik skrev:
jonnielahti skrev:
Chrillian skrev:

men glöm inte att lossa växel-lådan också big_smile

Mvh Tommy

.... smile

811 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
jonnielahti skrev:
Chrillian skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

.... smile

my bad hmm

Avgassystemet kommer jag ihåg:)  har hittat motorfästerna nu det ena sitter som berget men det andra snurrar bara skruven:O  det finns ingen bult på andra sidan... vete fan vad som är fel annars åker vinkelslipen fram så kapar jag rambenen bara tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 november 2008
rough_boy skrev:
jonnielahti skrev:
Chrillian skrev:

.... smile

my bad hmm

Avgassystemet kommer jag ihåg:)  har hittat motorfästerna nu det ena sitter som berget men det andra snurrar bara skruven:O  det finns ingen bult på andra sidan... vete fan vad som är fel annars åker vinkelslipen fram så kapar jag rambenen bara tongue

Hmm, du vet att sitter något som faan så tar man bara till grövre verktyg big_smile

Men de borde ju sitta fast underifrån, fästet alltså. Kanske är det bara någon typ av täckplatta över.

Ska ju gå att byta motorkuddarna så den bör ju sitta fast nertill oxå.
Annars kan du ju släppa hela motorfästet från blocket?

Mvh Tommy

811 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
te_wik skrev:
rough_boy skrev:
jonnielahti skrev:

my bad hmm

Hmm, du vet att sitter något som faan så tar man bara till grövre verktyg big_smile

Men de borde ju sitta fast underifrån, fästet alltså. Kanske är det bara någon typ av täckplatta över.

Ska ju gå att byta motorkuddarna så den bör ju sitta fast nertill oxå.
Annars kan du ju släppa hela motorfästet från blocket?

Mvh Tommy

kanske... det är trångt som fan att komma åt får kolla i morgon i dagsljuset istället

Sök