3181
Sök

Cheva 262, trimma? samt andra frågor

14 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Hejsan!

Är helt grön på området ..
men iallafall, har införskaffat en bil med cheva 262 motor i, och då undrar jag hur jag kan trimma denna för en någorlunda fin peng (ingen kompressor historia här)

samt vill jag ha ett högre insug så jag kan sätta på en sådant där flashigt scoop som är ovanför huven.

sen så ska jag bygga avgassystem till den från grenrör och bakåt. hade tänkt raka rör med en dämpare på varje rör, men vilken tum ska man använda för å inte tappa effekt.

så om det finns någon räggör eller bara någon cheva älskare, snälla skriv några rader:)

Tack på förhand!

EDIT: läste nu på en googlad sida att det är samma block som på cheva 350, kan det stämma? vad är det isf som skiljer?
Senast redigerat av Chrillian (1 november 2008)

4 682 Inlägg
1 november 2008
ja 262:an e baserad på 350 blocket, men det lönar sig absolut inte att trimma den.
e nämligen chevrolets svagaste toppventils v8:a motor nånsin me endast 110 hk.
köp en 350 om du e ute efter effekt  uttag ur ett smallblock.

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 november 2008
Moparboy440 skrev:
ja 262:an e baserad på 350 blocket, men det lönar sig absolut inte att trimma den.
e nämligen chevrolets svagaste toppventils v8:a motor nånsin me endast 110 hk.
köp en 350 om du e ute efter effekt  uttag ur ett smallblock.

som sagt..kosta inte på den massa i onödan..du blir bara besviken...de blir mycke billigar me en annan motor.....va e de för bil då.......?
Senast redigerat av mrbuggy (1 november 2008)

1 661 Inlägg
1 november 2008
Försök att hitta en hyffsad 350, köp ett renoveringskit som är riktigt billigt till chevorna. Brukar ingå kolvar, ringar packningar m.m. vet inte exakt. Men att trimma 262:an är som Mrbuggy säger, bortkastade pengar.

14 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
okey, men måste ha 262an när jag regbesiktar, men då slänger jag ut den på blocket efter regbes o köper en 350 istället. men eftersom 262an är baserad på 350in kan jag ha kvar växellådan? den är ny preppad så känns dumt att sälja den.

men om man istället går ut i från en 350, vad kan man göra med den för en billig peng?

529 Inlägg
1 november 2008
Vad är det för växellåda? Men eftersom 262 är baserad på 350 blocket som du själv säger så kan du ha kvar den.

Det finns oändligt med delar till 350 men du kan börja med att byta kam, toppar, insug, förgasare, montera hedders m.m

Gå in på www.summitracing.com där finns det mycket delar.
Senast redigerat av JimpeBoy (1 november 2008)

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

14 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Du får ju skriva vad de är för budgett du har om man skunna hjälpa till

runt 5-6000kr till att börja med. det är vad ekonomin tillåter i dagsläget.

14 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
camaro67: Du ville att jag skulle ge dig en "budgett", du fick en... vart är mina tips? sad wink

Entreprenör
1 784 Inlägg
3 november 2008
Jag tror han har svårt med tips för dom pengarna... ;-)

529 Inlägg
3 november 2008
Skulle nog börja med att byta kamaxel och toppar beroende på vilken årsmodell av 350 du får tag på. Sen skulle det nog bli hedders och insug samt förgasare. Blir kanske lite svårt att få allt för 5-6000:- men det går ju köpa lite eftersom.

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

Sök