Bmw 528i -96 , ISO kablage , finns ej?

Crille_B
28 oktober 2008 · 25 Inlägg

Tjenare!

Har ett litet problem.
Jag har varit och handlat iso adapter till orginal stereons kablar.
Men det passar inte. Kanske går det att öppna bilens orginal kontakt och flytta om stiften?

Är det någon annan som har haft samma problem?

Jag bifogar en bild.

/Christoffer

http://xs.to/xs.php?h=xs232&d=08441 … iso447.jpg

Newbie
28 oktober 2008 · 94 Inlägg

Crille_B skrev:
Tjenare!

Har ett litet problem.
Jag har varit och handlat iso adapter till orginal stereons kablar.
Men det passar inte. Kanske går det att öppna bilens orginal kontakt och flytta om stiften?

Är det någon annan som har haft samma problem?

Jag bifogar en bild.

/Christoffer

http://xs.to/xs.php?h=xs232&d=08441 … iso447.jpg

jag hade samma "problem", men jag klippte alla kablar och kopplade till en ny iso som passade på min stereo.. men tror att denna ska fungera http://www.micro.se/tillbehor/bilstereo … rien-85789

Lär mig allt du kan
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
28 oktober 2008 · 2 009 Inlägg
www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Crille_B
28 oktober 2008 · 25 Inlägg

Newbie, det är den kontakten jag har, bara att bilden jag visade är upp och ner smile

Nej, ingen där passar, jag behöver en som ser ut som den jag har ritat...
Man vill ju helst inte klippa kablarna, men man kanske blir illa tvungen...

Här fick jag ju lite svar, på autopower var det helt dött....

Någon mer som har något att säga?

Tack!

/Christoffer

Crille_B
29 oktober 2008 · 25 Inlägg

Swedenrockers, det är den kontakten jag har som bild och även den kontakt som Newbie visade.
Den kontakten passar inte. Jag vet inte vad jag har för konstig original kontakt för det verkar inte finnas någon adapter nånstanns. Känns jobbigt att måsta klippa kablarna.

Någon som vet om det går att flytta stiften? för om stiften går att flytta så kan man få till det.
Jag skall ha stora ljudpaketet i bilen med förstärkare och cd växlare där bak. Kan det bero på detta?

/Christoffer

Seth
29 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

glöm inte bort att om du skulle klippa kablarna så försvinner all garanti på stereo. kan vara bra att veta om det är en ny dyr stereo.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
ReApEr__88
29 oktober 2008 · 620 Inlägg

jag fick då rätt på en gång när ja var in på brl och köpte de...

Volvo S60 (2006)
Crille_B
30 oktober 2008 · 25 Inlägg

Alltså det känns som att vissa här inte har kollat noga på bilden jag la upp.
Den vänstra kontakten är MIN kontakt i bilen, dom svarta prickarna är hål som adapter stiften skall in i och dom vita runda är tomma.
Om ni sen ser på själva adaptern till höger så ser ni att stiften ligger helt fel. Kontakten passar i min bil MEN stiften kommer på dom tomma rutorna i min kontakt = inget ljud. Stereon startar, men eftersom att kablarna ligger fel så får jag inget ljud.

Bra att du nämde det Seth, det kan vara bra att veta till framtida köp. Dock är denna stereo från USA så det är ändå "ingen" garanti.

/Crille

EDIT: Jag menade inte att klippa kablarna till stereon, utan klippa bort original kablaget, det är det jag måste klippa. Försvinner garantin ändå på min köpta stereo? Tycker att den inte borde göra det...

Senast redigerat av Crille_B (30 oktober 2008)

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
30 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

Passar kontakten och du har den adaptern är det enkelt.
Du pillar ut kontakterna ur kontaktstycket och sätter i dom igen i rätt hål.
Violá så har du ett kontaktstycke som passar din stereo wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Crille_B
30 oktober 2008 · 25 Inlägg

BMTech, exakt vad jag frågade från första början smile
Vet du själv om detta går att utföra? För kontakten från Autoleads verkar inte gå att ta isär och jag är inte sugen att bara slita i kablarna....

Men orginal kablaget kanske går att ta isär? För går det så behöver man bara veta vart kablarna skall gå. Då kan jag nog kika på 325 min, för där hade dom klippt kablarna. Då får jag nog reda på vilka kablar som är till vilka högtalare.
En sak till, det gick en svart kabel in i mitten på baksidan på ORG stereon, stod AMP på den. Vad gör den och behöver jag använda den? Antar att det är till slutsteget, men är det remote eller lågnivå eller vad är det?

/Crille

Newbie
30 oktober 2008 · 94 Inlägg

Crille_B skrev:
BMTech, exakt vad jag frågade från första början smile
Vet du själv om detta går att utföra? För kontakten från Autoleads verkar inte gå att ta isär och jag är inte sugen att bara slita i kablarna....

Men orginal kablaget kanske går att ta isär? För går det så behöver man bara veta vart kablarna skall gå. Då kan jag nog kika på 325 min, för där hade dom klippt kablarna. Då får jag nog reda på vilka kablar som är till vilka högtalare.
En sak till, det gick en svart kabel in i mitten på baksidan på ORG stereon, stod AMP på den. Vad gör den och behöver jag använda den? Antar att det är till slutsteget, men är det remote eller lågnivå eller vad är det?

/Crille

jag försökte att dra ur stiften exakt som du säger.. men det gick inte för mig, men hade iofs ingen bra tång.. så jag klippte allt och följde färgerna i instruktionsboken. och angende den svarta kabeln så tror jag på remote smile är rätt säker

Lär mig allt du kan
DJTrooper
31 oktober 2008 · 240 Inlägg

jag skulle gissa på att den inte passar på grund utav att du har stora ljudpaketet.
jag tror nämligen inte att din orginal stereo har ngn förstärkare i sig.
Jag skulle gissa på att du ska koppla högtalar kablarna som går till steget som lågnivå.
Har för mig vi gjorde så på kompisens mazda 6'a som hade stora ljudpaketet. inte för att vi ska blanda ihop mazda och BMW men ändå...

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
31 oktober 2008 · 2 009 Inlägg

Det sitter en liten låspigg på varje stift som man måste justera innan man kan dra ut dom.
AMP kan mycke väl vara remoten men det är jag absolut inte säker på.
Det jag gjorde en gång i en sån var att koppla förbi slutsteget bak i bagaget.
Annars kan du ju koppla in lågnivå i kablaget oxå om man vill.
är ju bara 3 sladdar höger vänster och jord.
En billig lågnivåsladd är inte så grov att det inte går att löda ihop den med ett par stift.
Som sagt allt går om man bara vill smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
Crille_B
31 oktober 2008 · 25 Inlägg

Som DJtrooper säger så ska jag förmodligen koppla högtalarkablarna som lågnivå. Det är den adapter kontakten jag har nu som har lågnivå till högtalarkablarna. Jag vill dock inte koppla förbi slutsteget bak i bilen, utan jag ska nog sikta på att flytta stiften bara.

Skulle någon kunna bekräfta helt säkert vad den svarta kabeln som det står AMP på är för något?
Verkar vara remote, men jag har inte läst några säkra svar....

/Crille

Crille_B
3 november 2008 · 25 Inlägg

Någon vet väl vad den svarta kabeln är till för??

/Crille

DJTrooper
4 november 2008 · 240 Inlägg

akta bara för flyttar du stiften så lär du nog inte få lågnivå på dom högtalarkablarna till slutsteget...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang