5335
Sök

AUDI A4 problem, eller inte? hjälp

utbildad klant
2 197 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Tja hämtade presic bilenf råne n felsökning för ticande ljud i motorn. å han sa det var dåligt med olja å å hälde på olja i den. å nu i kväll var det en Volvo 850 som ville ha sig ett race, så jag drog på med bilen körde 1,2,3 an å varavde 5 tusen på alla dom växlarna å sen släppte jag av. å svängde in mot uppfarten hemma. å ja allt verkade somi vanligt men så stänger jag av å bilen börjar ja bubbla som fan å jag antar den kokade. å jag öppnar huven åd et ryker lite. å jag har förlorat en massa kyar vatten såd en är under min. å luktade glykol å bilen ticade enligt mgi mer änd en brukar, så lät dens tå ankse 5 min å sen starta jag i gen å den visar att den liger på 90grader som vanligt. å kärlet, ja där vattnet ligger:P jag var det lite rost fylt. är det något som släpp eller så,. när jag varvade ur den?. hjälp mig? jag har inte haft sönder skiten va?  dete ingen turbo så ingen racing bil presic. tack på förhan //oscar F

Mvh O.Frankeståhl

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
Låter som din topplockspackning är körd.

Öppna oljepåfyllningslocket och kolla hur det ser ut i locket, är det typ vit grå sörja där så är det packningen som gått.

Om jag förstod allt rätt, var lite svårläst.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

utbildad klant
2 197 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
hehe sorry:P skriver under typ:P ja panik,  springer ut å kollar genast men  när den gick på den förra bilen så gick den dåligt åxå. audin går presic som innan:S

Mvh O.Frankeståhl

Försöker iaf
12 819 Inlägg
utbildad klant
2 197 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Vart ute å kikat inget vitt o oljan. oljan känns dock lite tunn. men det gjorde den innan tror den är dålig. kylar vattnet ligger under min. å kände på locket till kärlet. å det satt inte enns fast kan det vart lite boven i dramat?. fullt med rostflagor i vattnet luktar inte bensin eller olja från det. måste vart lugnt?

Mvh O.Frankeståhl

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 november 2008
Då är det nog lugnt...

Men jag skulle spola rent kylsystemet för att få bort all rost å annar skit.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

utbildad klant
2 197 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Japp yikes tack för din hjälp verkligen snällt:P jo den kom ju nyss hem från verkstad å han sa att jag borde använda  nån kyllar rensning som man kunde köpa. så ska köpas i morn å ny olja å oljefilter sen ska jag bara gubb köra wink. men det måste vart övertryck eller något nu. men tack så mycket. nu kan jag sova i natt.

Mvh O.Frankeståhl

Sök