hjälp om bedrägeri

Fisken1337
8 november 2008 · 35 Inlägg

hej det är så att jag behöver hjälp! jag har hört att det ska gå att hitta folks ipadresser via mail som man har fått från hotmail? jag har blivigt blåst och jag behöver den informationen så att jag kan söka upp personen och be han ge tillbaks mina pengar.. vet någon hur man får fram ip adressen från sågon som har skickat mail till en! ?? jag har oxå banknummer om det är någon som vet hur man hittar någons adress eller namn genom det så skulel det oxå vara bra ! är så tacksam för hjälp!

DoT Häst
8 november 2008 · 1 099 Inlägg

Fisken1337 skrev:
hej det är så att jag behöver hjälp! jag har hört att det ska gå att hitta folks ipadresser via mail som man har fått från hotmail? jag har blivigt blåst och jag behöver den informationen så att jag kan söka upp personen och be han ge tillbaks mina pengar.. vet någon hur man får fram ip adressen från sågon som har skickat mail till en! ?? jag har oxå banknummer om det är någon som vet hur man hittar någons adress eller namn genom det så skulel det oxå vara bra ! är så tacksam för hjälp!

Om du har banknummret som du satt in pengar på så kan du väl gå till banken och få reda på info om vem som andvänder det?

Än är inte den sista idioten född..
Fisken1337
8 november 2008 · 35 Inlägg

nee dom vägrar ge ut namn osv hmm

DoT Häst
8 november 2008 · 1 099 Inlägg

Kontakta polisen om ärendet och låt dom kontakta banken.

Än är inte den sista idioten född..
Fisken1337
8 november 2008 · 35 Inlägg

jag har gjort det men du vet hur svenska polisen är tror du dom bryr sid om ngra tusen...

DoT Häst
8 november 2008 · 1 099 Inlägg

Fisken1337 skrev:
jag har gjort det men du vet hur svenska polisen är tror du dom bryr sid om ngra tusen...

Några tusen? Ja, jag tror dom bryr sig.
Har väldigt svårt att tro att de inte bryr sig om det alls.

Än är inte den sista idioten född..
FireTraXX DFFL
8 november 2008 · 9 020 Inlägg

Faller inte IP-nummret under PUL?
Om det gör det så begår du ett allvarligare brott än den andra personens bedrägeri.

Förövrigt så lämnar inte internetleverantören ut uppgifter om vem som står bakom IP-nummret.
Och hade du kunnat få tag på ägaren utan deras hjälp så hade du knappast frågat här hur man gör för att få fram det...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
nimoz
8 november 2008 · 385 Inlägg

blev låst på 5k hade bank nr ,person nr o allt , polisen palla inte göra nått.
Funderar på sj ta tag i de

DoT Häst
8 november 2008 · 1 099 Inlägg

nimoz skrev:
blev låst på 5k hade bank nr ,person nr o allt , polisen palla inte göra nått.
Funderar på sj ta tag i de

Vadå "palla inte" ?

Än är inte den sista idioten född..
ILarsaI
8 november 2008 · 326 Inlägg

Polisanmäl du för att personen ska hamna i deras register. Men glöm att få pengar tillbaka om det rör sig om belopp under 10 000:-
Polisen kommer att avskriva ärendet samma dag som de registrerar det, 10 000:- är gränsen.

Om det är en affär via Blocket (?) ska du även kontakta deras abuse-avdelning och skriva diarienumret du får från polisanmälan. De i sin tur kommer svartlista personen som hade annonsen ute, för att förhindra så andra blir blåsta också. Vidare ska man ALDRIG betala några varor i förskott, lita inte ens på din bästa vän är regeln.

Fisken1337
8 november 2008 · 35 Inlägg

jag anmälde det för ungefär 4 månader sedan om polisen har inte gjort ett skit! dom e så jävla dåliga...  jag vill bara ha tag i den jävel och ha mina pengar tbx plus ränta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang