3677
Sök

Problem med Extern Hårddisk?

Unknown_Orebro
6 november 2008
Tja jag har precis kopplat in en extern hårddisk på 160 GB via USB och den vill inte hoppa igång utan det piper bara ifrån den, jag hade min stora 500 GB hårdisk i förut och den fungerade men visserligen med hjälp av extra 12 volts el, kan det vara så att den nya hårddisken behöver el hjälp med isåfall hur kopplar man in det? Kan man typ sätta dit en fördelning på USB´n från stereon och på så sätt få mer el hjälp, för den nya hårddisken har ingen egen strömkälla. Tacksam för svar snarast.

Mvh Woody

1 785 Inlägg
6 november 2008
Woodpecker skrev:
Tja jag har precis kopplat in en extern hårddisk på 160 GB via USB och den vill inte hoppa igång utan det piper bara ifrån den, jag hade min stora 500 GB hårdisk i förut och den fungerade men visserligen med hjälp av extra 12 volts el, kan det vara så att den nya hårddisken behöver el hjälp med isåfall hur kopplar man in det? Kan man typ sätta dit en fördelning på USB´n från stereon och på så sätt få mer el hjälp, för den nya hårddisken har ingen egen strömkälla. Tacksam för svar snarast.

Mvh Woody

USB drivs på 5V likspänning om det finns några färdiga prylar för att förstärka strömdelen av USB vet jag inte.

Du har inte funderat på att skaffa ett 230V aggregat till din andra HD istället?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Unknown_Orebro
6 november 2008
dbjanoz skrev:
Woodpecker skrev:

Mvh Woody

USB drivs på 5V likspänning om det finns några färdiga prylar för att förstärka strömdelen av USB vet jag inte.

Du har inte funderat på att skaffa ett 230V aggregat till din andra HD istället?

Jag har redan monterat in det i bilen men blev ju riktigt jobbigt o bläddra igenom 500GB musik sen störde jag mig på alla sladdar eller sladden till cigg uttaget!

Unknown_Orebro
6 november 2008
Swedenrockers skrev:
Prova med en annan usb-kabel som håller högre kvalitet. Hur lång sladd har du?

Ja sladden från stereon sitter ju för monterad så den är ju inte mycket att göra något åt o sen använder jag sladden som följde med hård disken.

Unknown_Orebro
7 november 2008
Swedenrockers skrev:
Då är det nog extern matning eller en bättre sladd som gäller. Vad är det för stereo och hårddisk?

Stereon är en Kenwood 6141 och hårdisken är en LaCie Mobile disk.

310 Inlägg
7 november 2008
en bekant skulle köra med samma system.. funkade inte alls, så han åkte till BRL och dom påstod att det inte är möjligt utan att köra extern matning

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 november 2008
Det finns USB adaptrar som gör så att du kan koppla till en extra strömkälla, just för att man ska kunna koppla på extra matning till tex en extern hårddisk. Köp en sån och en ciggarettplugg med USB kontakt. smile
Senast redigerat av ChriZtoffer (7 november 2008)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Unknown_Orebro
7 november 2008
Swedenrockers skrev:
Är det mini-usb på hd:n?
Woodpecker skrev:
Swedenrockers skrev:
Då är det nog extern matning eller en bättre sladd som gäller. Vad är det för stereo och hårddisk?

Stereon är en Kenwood 6141 och hårdisken är en LaCie Mobile disk.

Ja det är Mini USB på den?

Unknown_Orebro
7 november 2008
Nej nu kör jag med en extra matning från cigg kabeln orkar inte strula mer men tack för alla svar!

2 271 Inlägg
7 november 2008
Vet att min samsung 2,5" mediahårddisk inte funkar utan strömadapter om kabeln är över en halvmeter.
Prova en kortare kabel.

2 665 Inlägg
7 november 2008
Du skriver att du nu kör med extra matning. Funkar det nu?? eller ska vi fortsätta fundera. Jag funderar på filformatet om det är ok. Min pioneer läser bara Fat.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Unknown_Orebro
9 november 2008
Fan nu blir jag lite irriterad nu har jag fått igång den och den funkar i ca 2 min sen lägger den av. Hm kanske aldrig var meningen att jag skulle ha bytt sterreo!

Sök