5442
Sök

Saab 900 2.0t Turbo hjälp tack :)

Hjultomte
1 500 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Hejsan hejsan tongue

Lite mega otur idag. Var och hämta en ny front till min lilla saab. gick lugnt och fint inget märkvärdigt. När jag ska hem igen så märker jag att den ryker mer än ett ånglok på steroider och det var blått ose sad

Efter många om och men fick jag loss möget och det här fick jag fram
http://www.geting.se/image.php/133330-DSC00514.JPG
Och den glappar hyffsat om man säger så.

Ny till frågan då smile
Det är en "Garret 452068-1s". Tänkte köpa en ny på Biltema för det är närmast och har inte haft större problem med deras produkter smile MEN Dom har till 9-3 och 9-5 art. 452204-1, 452204-4 och 452204-5 iallafall i katalogen. Då jag inte är så hemma i detta så är det inte så spännande och smälla 3900kr på en snurra som inte vill passa. måste ha bilen igång till måndag sad

Vad är det för häftigt med min snurra som gör att jag inte skulle kunna dra i biltemas eller det kanske går endå? smile

Tackar så mycket till alla som läser hoppas ni kan hjälpa mig. I need it loads.

Mvh TooS

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 019 Inlägg
8 november 2008
Du har en Garrett T25'a original. Turbon biltema säljer är en kopia på Garrett GT17 som sitter på 150-185hk T7-motorer. Det bästa alternativet för dej borde nog vara att skippa Biltema-turbon och försöka hitta en likadan som den du har.

R1 driver!
5 128 Inlägg
8 november 2008
Stick ut till närmaste skrot och skruva av en turbo där från en annan Saab, borde ju finnas smile

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
8 november 2008
jag vet inte om den passar på din..hade min snurra gått sönder så hade jag köpt en från biltema..för o kolla om dom e bra

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Hjultomte
1 500 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Stick ut till närmaste skrot och skruva av en turbo där från en annan Saab, borde ju finnas smile

Var o kollade på en skrot. Dom turbo maskinerna som skulle sitta i 900a där va borta big_smile Litta svårt ska det ju klart vara.

Hjultomte
1 500 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
zijaa skrev:
jag vet inte om den passar på din..hade min snurra gått sönder så hade jag köpt en från biltema..för o kolla om dom e bra

Jag tror ju dock inte dom är skräp för det priset faktiskt smile Men som sagt den verkar ju tyvärr inte finnas till min tongue

2 164 Inlägg
9 november 2008
Skaffa en från skroten är mitt tips med.
finns även tidiga 9-3 med T25 som passar.
Köp inte från biltema är mitt tips bara.

MVH

F

203 Inlägg
9 november 2008
Gå in på denna utmärkta sida http://forum.saabturboclub.com/
Där kommer du säkert hitta en beggad turbo.

Hjultomte
1 500 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Har febrilt letat efter T04-15t Snurror t25 och t28 big_smile inget lyckat resultat ose är det söndag :'( Någon som vet något bra ställe som har snurror till bra pris?? smile

Sök