3610
Sök

Funderar på at kjøpa Nissan Skyline,hur ar dom?R33 Ska jag ha da.Brukar det vara rost på dom?

236 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Funderar på at kjøpa Nissan Skyline,hur ar dom?R33 Ska jag ha da.Brukar det vara rost på dom?Vad kostar det ca at forsakra i året?Jag har sett at dom brukar och inte ha gått så många mil,stemmer detta eller ar dom skruvade på?Hur ar kvaliteten på dom?Det ar 4WR På dom?Nogon fel jag bør titta nogra efter?MVH KEN OLSEN

211 Inlägg
8 november 2008
Vilken R33 är det du är intresserad av ? GTR:en eller GTS-T ? En ny importerad har ju sällan något skydd mot rost eftersom man inte undereds behandlar bilarna i Japan. Dock har ju vissa fått det i UK & Swe. De har oftast inte gått så många mil då det mesta av bilkörningen i Japan innebär att stå i kö. Det är ialla fall den förklaringen jag har fått. det är 4wd på GTR:en då den är bakhjuls driven tills bakhjulen tappar fästet då skjuter den över en del av drivningen till framhjulen detta går dock att stänga av med en kontroll man kan köpa. När jag ägde min GTS-T gav jag 2700 kr i månaden hel försäkrad stående på mig (20 år boendes mitt i stan). När det kommer till vad man ska kolla på så är det precis som vilken bil som helst egentligen. Kvalitén är det väl inget direkt fel på, kanske inte den mest upphetsande interiören kanske men den funkar smile Annars håller dom rätt bra. Turbon bär väl bytas ut om du ska ladda mer än 0,8bar.

Hoppas jag fick med det mesta annars får du fråga igen.
Lycka till med köpet ! Helt klart en grymt rolig bil att köra !
//Felix

236 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Takk:) Tankte på GTS-T,det ar vel den med 250hk orginal?smile

Golle
448 Inlägg
8 november 2008
Anledningen till varför japanimporterade bilar oftast har låga miltal:

Japan har förmodligen de strängaste fordonsregler och utgivningsregler som finns på denna planet.
Varje fordon måste gå igenom en obligatorisk fordonsinspektion vartannat år till en hög kostnad och måste klara mycket höga krav.
Följdaktligen tar folk hand om sina bilar mycket väl med tanke på detta test.
Japanerna är i allmänhet mycket förtjusta i sina fordon och ser ständigt till att de hålls i gott skick.
Trafiken i Japan kan vara förskräckligt långsam, där finns inga rondeller och en stor mängd trafikljus gör körningen mycket långsam.
Hastighets begränsningen på normala vägar är 28 km/t och tullavgifterna på motorvägarna är otroligt höga.
Det är inte heller en grov generalisering att många japaner inte vågar sig utanför sitt egna område alltför ofta.
Alla dessa faktorer bidrar till den låga körsträckan på de flesta importbilarna.

Saxat från Jap-City
Senast redigerat av WilYawn (8 november 2008)

James May: In other news.... I've fitted a fan!

1 488 Inlägg
8 november 2008
Fel forum att posta detta på, flyttar till Allmänt.

Mvh
Moderator

7 281 Inlägg
8 november 2008
WilYawn skrev:

Japan har förmodligen de strängaste fordonsregler och utgivningsregler som finns på denna planet.
Varje fordon måste gå igenom en obligatorisk fordonsinspektion vartannat år till en hög kostnad och måste klara mycket höga krav.
Japanerna är i allmänhet mycket förtjusta i sina fordon och ser ständigt till att de hålls i gott skick.
Trafiken i Japan kan vara förskräckligt långsam, där finns inga rondeller och en stor mängd trafikljus gör körningen mycket långsam.
Hastighets begränsningen på normala vägar är 28 km/t och tullavgifterna på motorvägarna är otroligt höga.
Det är inte heller en grov generalisering att många japaner inte vågar sig utanför sitt egna område alltför ofta.
Alla dessa faktorer bidrar till den låga körsträckan på de flesta importbilarna.

Saxat från Jap-City

Jag ser att du har kopierat ifrån Jap-City men tänkte ändå fråga ifall någon vet.
Är det verkligen så illa?!
Tycker det låter helt sjukt hmm

14 Inlägg
8 november 2008
Varför inte köpa min r34?? smile är redan i sverige och allt big_smile

www.aheed.se

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
8 november 2008
Brains skrev:
WilYawn skrev:

Saxat från Jap-City

Jag ser att du har kopierat ifrån Jap-City men tänkte ändå fråga ifall någon vet.
Är det verkligen så illa?!
Tycker det låter helt sjukt hmm

håller med... Förstår varför det finns så många import bilar ifrån japan att köpa... hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 833 Inlägg
8 november 2008
Några kända fel på R33 GTS-T? Någon man skall kolla extra på när man är och provkör?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

211 Inlägg
8 november 2008
Squadron skrev:
Några kända fel på R33 GTS-T? Någon man skall kolla extra på när man är och provkör?

Lånade detta från skyline.se Dock är det för R32 men den är ju inte helt olik R33:an.

Glappa övre länkarmar fram: hissa upp framhjulen i luften, rucka hjulet in ut hört i ovankant, känner du ett glapp så behövs bussningarna bytas (ganska standard på skyline R32 och R33)

Dåliga bussningar fram och bakvagn: kolla så att inte dom stora gummibussningarna i fram och bakvagn "svettas" dessa är fettfyllda och börjar läcka när gummit blir tort och spricker.

Dåliga synkringar i växellåda: testkör och känn så inte det skrapar i samband med uppväxling vid högt vartal/hård acceleration.

Hicas 4hjulsstyrning: provkör och kolla så att inte varningslampan för Hicas tänds.

Sedan gäller somvanligt vid begbilsköp:
Kolla olja, kylvatten, motorgång, missljud motor/chassi/transmission, bromsar mm.

1 833 Inlägg
8 november 2008
Fel_xi skrev:
Squadron skrev:

Lånade detta från skyline.se Dock är det för R32 men den är ju inte helt olik R33:an.

Glappa övre länkarmar fram: hissa upp framhjulen i luften, rucka hjulet in ut hört i ovankant, känner du ett glapp så behövs bussningarna bytas (ganska standard på skyline R32 och R33)

Dåliga bussningar fram och bakvagn: kolla så att inte dom stora gummibussningarna i fram och bakvagn "svettas" dessa är fettfyllda och börjar läcka när gummit blir tort och spricker.

Dåliga synkringar i växellåda: testkör och känn så inte det skrapar i samband med uppväxling vid högt vartal/hård acceleration.

Hicas 4hjulsstyrning: provkör och kolla så att inte varningslampan för Hicas tänds.

Sedan gäller somvanligt vid begbilsköp:
Kolla olja, kylvatten, motorgång, missljud motor/chassi/transmission, bromsar mm.

Danke!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

KHRacing
8 november 2008
Jag vet en skitfin R33 GTR till salu -  skicka PM

236 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Hur många hk ar det orginal i R-33 GTR?Ville ni valgt r33 gtr eller gts-t?

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
8 november 2008
Olsa66 skrev:

GTS-T är rwd medans GT-R är 4wd.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

2 014 Inlägg
8 november 2008
Olsa66 skrev:

Hade valt en GTR alla dagar i veckan. Om det nu är så att man vill ha en RWD, så köp en GTR och plocka mellanaxeln istället.

Med risk för att bli ordentligt påhoppad av alla GTS-/GTT-ägare, en Skyline som inte är en GTR är ingen "riktig" Skyline. Det var bilarna med GTR-märket som byggde legenden kring modellen.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Meister
6 763 Inlägg
2 014 Inlägg
9 november 2008
Chip används inte på dessa bilar. En R33 GTR har 302-307 hk original. Kasta pluggen till magnetventilen samt byt downpipe och catback så lär du ha runt 350 stadiga hk.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

12 086 Inlägg
9 november 2008
Skriver alla i norge utan mellanslag efter meningsslut?

Det där med att alla japanska Skylines är bra skick vill jag sätta mig ifrågasättande till.
Det ska tilläggas att Skyline är en dussinbil i japan och finns i överflöd.

Jag är inget pro på Skyline men säkerligen över hälften jag sätt på träffar och race är relativt skabbiga i skicket. Lite samma som Sierra Cossie, mer pulver över finish oftast.
Skyline är ju även en sån bil som mkt sällan är orörd, oftast har bilen legat i delar 1 lr flera gånger tongue
Sen ska de inte förglömmas att en R33 är ca 15 år gammal bil, som oftast gått hårt dom milen dom gått.

Sök