gas, mds eller mutant?

ante_hedis
7 november 2008 · 457 Inlägg

tror de är hugget som stucket vilken du väljer, har för övrigt haft mds å va nöjd med dom, men leta efter beg grejer är ett tips, eller demo prylar nu när folk börjar riva sina bilar.

//Hedlund

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
7 november 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:
Kolla mina video's på hur Mutant MT1207 spelar i min bil

Det där har du nämnt några gånger, och jag tycker det är lika lustigt varje gång. Sedan när kan nånting som är för ögat förmedla hur örat skall uppfatta det hela?

Om du menar att konan rör sig fram och tillbaks hysteriskt, så kan det vara ett tecken på skitdålig kontroll på konen.....

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
dbjanoz
7 november 2008 · 1 785 Inlägg

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Kolla mina video's på hur Mutant MT1207 spelar i min bil

Det där har du nämnt några gånger, och jag tycker det är lika lustigt varje gång. Sedan när kan nånting som är för ögat förmedla hur örat skall uppfatta det hela?

Om du menar att konan rör sig fram och tillbaks hysteriskt, så kan det vara ett tecken på skitdålig kontroll på konen.....

mvh Jonas

Tror väl knappast att någon ligger och kör flera mil för att lyssna på hur det låter i min bil så det enda jag kan erbjuda är video'n. Skitdålig kontroll på konen, javisst ska man jämföra med element för 2000-3000kr eller mer så har basen och steget sämre egenskaper det säger jag inte emot.

Men i dessa tider så är det inte alla som har jobb och gott om pengar och det får man väl ha försåelse för att någon är nyfiken på hur budget prylarna fungerar från de som har dem. Så man ska väl knappast ställa frågan till någon som kör med grejer för 30 000-80 000kr i bilen.

Senast redigerat av dbjanoz (7 november 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
7 november 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Kolla mina video's på hur Mutant MT1207 spelar i min bil

Det där har du nämnt några gånger, och jag tycker det är lika lustigt varje gång. Sedan när kan nånting som är för ögat förmedla hur örat skall uppfatta det hela?

Om du menar att konan rör sig fram och tillbaks hysteriskt, så kan det vara ett tecken på skitdålig kontroll på konen.....

mvh Jonas

Tror väl knappast att någon ligger och kör flera mil för att lyssna på hur det låter i min bil så det enda jag kan erbjuda är video'n. Skitdålig kontroll på konen, javisst ska man jämföra med element för 2000-3000kr eller mer så har basen och steget sämre egenskaper det säger jag inte emot.

Men i dessa tider så är det inte alla som har jobb och gott om pengar och det får man väl ha försåelse för att någon är nyfiken på hur budget prylarna fungerar från de som har dem. Så man ska väl knappast ställa frågan till någon som kör med grejer för 30 000-80 000kr i bilen.

Ta det på det sätt som inlägget var menat; en video som visar koner som fladdrar säger absolut ingenting om hur det verkligen låter eller hur? Det var så jag menade.

Jag skulle kunna filma när en av våra basar ansluts till elnätet, dvs 50Hz, sisådär 4kW, och helvete vad det skulle fladdra (tills säkringen utläser eller basen brinner). Men det säger inte så mycket..

mvh Jonas

Senast redigerat av jonash (7 november 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
dbjanoz
7 november 2008 · 1 785 Inlägg

jonash skrev:

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

Det där har du nämnt några gånger, och jag tycker det är lika lustigt varje gång. Sedan när kan nånting som är för ögat förmedla hur örat skall uppfatta det hela?

Om du menar att konan rör sig fram och tillbaks hysteriskt, så kan det vara ett tecken på skitdålig kontroll på konen.....

mvh Jonas

Tror väl knappast att någon ligger och kör flera mil för att lyssna på hur det låter i min bil så det enda jag kan erbjuda är video'n. Skitdålig kontroll på konen, javisst ska man jämföra med element för 2000-3000kr eller mer så har basen och steget sämre egenskaper det säger jag inte emot.

Men i dessa tider så är det inte alla som har jobb och gott om pengar och det får man väl ha försåelse för att någon är nyfiken på hur budget prylarna fungerar från de som har dem. Så man ska väl knappast ställa frågan till någon som kör med grejer för 30 000-80 000kr i bilen.

Ta det på det sätt som inlägget var menat; en video som visar koner som fladdrar säger absolut ingenting om hur det verkligen låter eller hur? Det var så jag menade.

Jag skulle kunna filma när en av våra basar ansluts till elnätet, dvs 50Hz, sisådär 4kW, och helvete vad det skulle fladdra (tills säkringen utläser eller basen brinner). Men det säger inte så mycket..

mvh Jonas

Vet inte vad denna diskution igentligen tillför frågeställaren?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Janneutanb
7 november 2008 · 7 272 Inlägg

Antagligen inte mer än att en video inte hjälper ett dugg utav hur något låter wink
Men en aktiv tråd, vare sig om det handlar om det ska eller en del runtom, är alltid bättre än en död tråd.

Finns mycket att lära även bara av att läsa småsnack ifrån duktigt folk smile

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
7 november 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:
Vet inte vad denna diskution igentligen tillför frågeställaren?

Lika lite som en video?

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
dbjanoz
7 november 2008 · 1 785 Inlägg

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Vet inte vad denna diskution igentligen tillför frågeställaren?

Lika lite som en video?

Ska inte tipsa om några video's, då vi har kommit fram till att det var meningslöst. Vad kan vi då göra för att hjälpa frågeställaren tycker du? Har du några bra förslag?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
evilaudio
7 november 2008 · 16 195 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Vet inte vad denna diskution igentligen tillför frågeställaren?

Lika lite som en video?

Ska inte tipsa om några video's, då vi har kommit fram till att det var meningslöst. Vad kan vi då göra för att hjälpa frågeställaren tycker du? Har du några bra förslag?

de bästa e ju å testa sig fram själv smile kallas för "läropengar"

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
stahre
7 november 2008 ·

är ju inte meningen att vi ska bli osams härtongue Tycker det kan vara kul med någon video, ser ju att det pumpar på rätt fett så, men vet ju inte vad den presterar egentligen.
Jag ska bygga i min 850, inget jätte bygge men ska försöka börja med något litet...
Undrar om det är någon som tycker jag ska använda mig av en 10" ist för 12" (eller två). Har hört att det ska bli bättre resultat i en sedan..?
Djjanoz: Vad tycker du jag ska bygga för låda om jag väljer mutant basen? Eller några andra:)

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
8 november 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Vet inte vad denna diskution igentligen tillför frågeställaren?

Lika lite som en video?

Ska inte tipsa om några video's, då vi har kommit fram till att det var meningslöst. Vad kan vi då göra för att hjälpa frågeställaren tycker du? Har du några bra förslag?

Att, han kan välja den basen han ser snyggast ut av dem tre, eftersom de kommer prestera väldigt lika.

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Roundcube
8 november 2008 · 801 Inlägg

evilaudio skrev:
ja skulle inte stopp in GAS basen i en portad låda av egen erfarenhet.. dock funkar dom jävligt bra i 4e ordningens bandpass..smile

en instickare.. Kan gå igod för att Gas metalTwelwe gillar portade lådor iaf smile

TS : Tycker du ska spara lite längre, och lägga pengarna på nån med lite mer drag i, som nån sa innan, en bas med dubbla 2 ohms spolar!

GL HF

Senast redigerat av Roundcube (8 november 2008)

evilaudio
8 november 2008 · 16 195 Inlägg

Roundcube skrev:

evilaudio skrev:
ja skulle inte stopp in GAS basen i en portad låda av egen erfarenhet.. dock funkar dom jävligt bra i 4e ordningens bandpass..smile

en instickare.. Kan gå igod för att Gas metalTwelwe gillar portade lådor iaf smile

TS : Tycker du ska spara lite längre, och lägga pengarna på nån med lite mer drag i, som nån sa innan, en bas med dubbla 2 ohms spolar!

GL HF

metall 12an lät så mycke trevligare i slutet men den spelar mycke högre i portat smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
dbjanoz
8 november 2008 · 1 785 Inlägg

jonash skrev:

dbjanoz skrev:

jonash skrev:
Lika lite som en video?

Ska inte tipsa om några video's, då vi har kommit fram till att det var meningslöst. Vad kan vi då göra för att hjälpa frågeställaren tycker du? Har du några bra förslag?

Att, han kan välja den basen han ser snyggast ut av dem tre, eftersom de kommer prestera väldigt lika.

Vilken slutsats hehe... tongue

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
8 november 2008 · 1 785 Inlägg

stahre skrev:
är ju inte meningen att vi ska bli osams härtongue Tycker det kan vara kul med någon video, ser ju att det pumpar på rätt fett så, men vet ju inte vad den presterar egentligen.
Jag ska bygga i min 850, inget jätte bygge men ska försöka börja med något litet...
Undrar om det är någon som tycker jag ska använda mig av en 10" ist för 12" (eller två). Har hört att det ska bli bättre resultat i en sedan..?
Djjanoz: Vad tycker du jag ska bygga för låda om jag väljer mutant basen? Eller några andra:)

Det kan vara lite knepigt att få in basljudet i kupén på sedan bilar

Du får mycket högre ljudtryck och bättre lågbas egenskaper med 2st 12" än bara 1st 12"

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 november 2008 · 2 353 Inlägg

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

dbjanoz skrev:
Ska inte tipsa om några video's, då vi har kommit fram till att det var meningslöst. Vad kan vi då göra för att hjälpa frågeställaren tycker du? Har du några bra förslag?

Att, han kan välja den basen han ser snyggast ut av dem tre, eftersom de kommer prestera väldigt lika.

Vilken slutsats hehe... tongue

Ptja...alla dem basarna är medelmåtta, liksom steget. Så....det spelar ingen större roll. Är sanningen.
Det finns dem som tror att de här grejerna håller hög klass etc....ja, i mina ögon har man inte blivit så lurad sen Billebro körde sina texter på 80-talet....

Men, har man knäck i öronen funkar det ju! big_smile

mvh Jonas

Senast redigerat av jonash (9 november 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
evilaudio
9 november 2008 · 16 195 Inlägg

jonash skrev:

dbjanoz skrev:

jonash skrev:

Att, han kan välja den basen han ser snyggast ut av dem tre, eftersom de kommer prestera väldigt lika.

Vilken slutsats hehe... tongue

Ptja...alla dem basarna är medelmåtta, liksom steget. Så....det spelar ingen större roll. Är sanningen.
Det finns dem som tror att de här grejerna håller hög klass etc....ja, i mina ögon har man inte blivit så lurad sen Billebro körde sina texter på 80-talet....

Men, har man knäck i öronen funkar det ju! big_smile

mvh Jonas

själv har ja då aldrig fatta mig på de där me välljud i bilar.. man hör ju iaf ingen "40 kurva" när man kör i 150..wink

men som sagt.. smaken e ju som baken..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
9 november 2008 · 2 353 Inlägg

evilaudio skrev:
själv har ja då aldrig fatta mig på de där me välljud i bilar.. man hör ju iaf ingen "40 kurva" när man kör i 150..wink

men som sagt.. smaken e ju som baken..

Men du hör definitivt skillnad när du kör i 150 på ett bra klass D och en bra bas, jfrt med det som nämns i den här tråden. Och det vet jag att du håller med om, sen om du vågar säga det är ju en annan sak wink

Vääljudet är ju för att man kan sitta i bilen i timmar och bara lyssna, i garaget typ. Man kan spela så högt eller lågt man vill, ingen störs. Allmänt gott helt enkelt smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang