3672
Sök

Fukt vid cd-växlaren på audi S4 -99

Egenföretagare
2 496 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#1
Spelade en skiva i bilen och körde rättså fort när det öste ner massa regn, var endel vattensamlingar på vägen så det sprutade antagligen en hel del i hjulhusen, så helt plötsligt la skivan av och det står typ "no cd" på stereon, stängde av bilen och startade upp den igen, men får samma felmeddelande igen, det skumma är att stereon inte ens verkar känna av växlare, det står "no cd" innan ens växlaren skulle hinna ha en chans att känna av en skiva. Så jag öppnade sidofacket bak i bilen där växlaren sitter, å märkte att det var blött på växlare, telefondelen och navigations enheten. Känns lite läsligt om det nu sprutar in vatten där på något sätt att köra med bilen alls.

Växlaren funkar att mata ut skivor osv, men känns som sagt som att stereon inte tror det finns någon växlare inkopplad då den inte säger "no disk" utan "no cd".

Hoppas någon kanske haft samma problem eller är kunnig vad det är för fel ?

Vanligt att det blir tex rosthål på dessa bilar i hjulhusen osv ? (resten av bilen är helt felfri, inte en rostfläck)

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal


Sök