Få bort orginal stereo volvo 940

SRC Team Whiplash Racing
17 oktober 2008 · 98 Inlägg

Tjena! har försökt att få bort min orginalstereo i min 940-94,a men jag får inte bort den, har försökt med dem här platta sakerna man får med när man köper ny stereo men dem hjälper inte.
hur har ni gjort för att få bort era orginal stereos?
mvh jimmy
tacksam för svar

Audi S3 MTM "Rambo" (2000)
Dalmazen
21 oktober 2008 · 57 Inlägg

Liksom för mig ska ta ur min stereo ur min V70 99 behöver tips...men finns verktyg som spikar samt krokar man kan anskaffa sig på biltema....

Utan ratten är jag ingenting
volvov
21 oktober 2008 · 127 Inlägg

bryt och slit och släng skiten sen..

Volvo 960 "T5" (1992)
Volvo 240 DL "T5" (1975)
ElectroN Pimpin'
10 november 2008 · 77 Inlägg

Azid_Flaz skrev:
Liksom för mig ska ta ur min stereo ur min V70 99 behöver tips...men finns verktyg som spikar samt krokar man kan anskaffa sig på biltema....

volvov skrev:
bryt och slit och släng skiten sen..

Kofot på biltema?
Prova bända lite runt "plastramen" med en platt mejsel...

ElectroN Pimpin'
10 november 2008 · 77 Inlägg

SRC skrev:
Tjena! har försökt att få bort min orginalstereo i min 940-94,a men jag får inte bort den, har försökt med dem här platta sakerna man får med när man köper ny stereo men dem hjälper inte.
hur har ni gjort för att få bort era orginal stereos?
mvh jimmy
tacksam för svar

Har för mej att hålet som originalstereon sitter i inte är samma som en singel DIN stereo... Bytte i ex;ets morsas 945 ltt och vi fick åka till volvo och införskaffa en adapter för den nya DIN stereon, 50 spänn!

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
10 november 2008 · 5 650 Inlägg

bara lossa mitt konsolen bara ta bort askoppen först sen slita rästen om du inte ska använda orginal sterion nå mer äre bara bruka våld

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Oscarr
10 november 2008 · 260 Inlägg

Azid_Flaz skrev:
Liksom för mig ska ta ur min stereo ur min V70 99 behöver tips...men finns verktyg som spikar samt krokar man kan anskaffa sig på biltema....

om du har orginal dubbel din så är det enkelt, på sidan av stereon sitter det små "ögglor" som man trycker ut... sen är det bara att dra ut stereon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang