Klä om en ratt

wromwrom
10 november 2008 · 13 Inlägg

Nån som har några tips,beskrivningar eller kanske tom kan förklara hur man klär om en ratt?smile

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 november 2008 · 3 404 Inlägg

Bort med det gammla, måtte in den nya tyg/läderbiten och limma dit det bara?

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
wromwrom
10 november 2008 · 13 Inlägg

TenZer skrev:
Bort med det gammla, måtte in den nya tyg/läderbiten och limma dit det bara?

Hmm joo det skulle man väl kunna göra men brukar väl va fastsytt på nå vänster?

KimVsWorld Mästare
10 november 2008 · 2 947 Inlägg

Det verkar svårt men jag skulle tro att man: Klipper ut två likadana tygbitar som passar runt ratten och sedan syr(och limmar?) man ihop det där bak eller neråt mitten ifall ni förstår?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
wromwrom
10 november 2008 · 13 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Det verkar svårt men jag skulle tro att man: Klipper ut två likadana tygbitar som passar runt ratten och sedan syr(och limmar?) man ihop det där bak eller neråt mitten ifall ni förstår?

Jaa jag tror jag förstår, känns som det ska bli så tajt att sy bara:/ men limning och sy kanske vore nåt.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
10 november 2008 · 6 170 Inlägg

wromwrom skrev:

KimVsWorld skrev:
Det verkar svårt men jag skulle tro att man: Klipper ut två likadana tygbitar som passar runt ratten och sedan syr(och limmar?) man ihop det där bak eller neråt mitten ifall ni förstår?

Jaa jag tror jag förstår, känns som det ska bli så tajt att sy bara:/ men limning och sy kanske vore nåt.

Tajt och tajt, syr du läder så blötlägger du ju lädret innan du syr i det och då utvidgas lädret ju.

Sen när det torkar så krymper det ihop och sitter som formgjutet över rattens former.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
wromwrom
10 november 2008 · 13 Inlägg

Då vart det hela väldigt mycket klarare:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang