4958
Sök

850 motor ihopsättning

1 028 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
När man ska motera kammarna måste man ha verktyg för att få på ventilkåpan/trycka ner kammarna?   på 850 motorerna?
Eller finns de andra sätt eller knep?

Mvh Jimmy

Har inget å skriva ännu

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 november 2008
Ehrm, du drar ju fast kammarna med lageröverfallen och ett spec moment samt korsdragning...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

2 252 Inlägg
10 november 2008
sen lägger du ju bara på ventilkåpan när kammarna är dragna med en ny packning o korsdrar den då den är såpass stor bara så den sitter ordentligt, du ska ju inte dra den nå moment men bara så den sitter kvar, för ventilkåpan ska ju inte precis trycka ner kammarna o hålla dom på plats...

Hojmek
748 Inlägg
10 november 2008
The_Mechanic skrev:
sen lägger du ju bara på ventilkåpan när kammarna är dragna med en ny packning o korsdrar den då den är såpass stor bara så den sitter ordentligt, du ska ju inte dra den nå moment men bara så den sitter kvar, för ventilkåpan ska ju inte precis trycka ner kammarna o hålla dom på plats...

Problemet är bara att själva ventilkåpan är "överfallen". Alltså Inga lösa överfall.

"ventilkåpan ska ju inte precis trycka ner kammarna o hålla dom på plats." Det är just det den gör wink
Senast redigerat av Bodegan (10 november 2008)

1 028 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
De e just de jag menar ventilkåpan e ju lageröverfallen till kamaxlarna men ska jag lägga kamaxlarna i toppen å bara skruva ner kåpan? eller?
Finns ju verktyg till de men kan man göra de utan några verktyg?

Har inget å skriva ännu

8 297 Inlägg
10 november 2008
Man ska ju helst använda verktygen. men det går lika bra om man drar i så många bultar man kan och sen drar ner överdelen med dessa i lugn takt. Och vart efetr man kan dra i fler bultar så ör man det, och så får man fortsätta så tills man kunnat dra i alla bultar, och sen får man spänna ihop halvorna i små steg.

629 Inlägg
10 november 2008
Eller så gör du som min bror... Sätter/ställer dig på ventilkåpan och sen skruvar fast den : )

2 252 Inlägg
10 november 2008
Bodegan skrev:
The_Mechanic skrev:

Problemet är bara att själva ventilkåpan är "överfallen". Alltså Inga lösa överfall.

"ventilkåpan ska ju inte precis trycka ner kammarna o hålla dom på plats." Det är just det den gör wink

lol okej fan va stört, första gången jag hör de faktiskt (har aldrig haft upp nånting i min motor), okejokej MY BAD wink

Sök