4585
Sök

Bromslampan lyser efter byte av baklyktor på calibra

139 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#1
Bytte idag till ett par LED baklyktor på min calibra idag och efter jag har satt dit alla lampor och det så lyser bromslampan som indikerar för trasiga glödlampor till bromsljuset.

Jag vet inte vad som är fel för när man trycker på bromsen så börjar LED lamporna lysa starkare så dem funkar ju.

Någon här som har dessa lampor och hur löste ni detta?


344 Inlägg
10 november 2008
#2
Felkopplar nånstans överhuvudtaget ? Dålig jord ?

51 Inlägg
11 november 2008
#3
kan det bara va nån sensor kabel som ligger lös?


1 661 Inlägg
11 november 2008
#4
Vet inte om Calibran är så avancerad men kan ju vara så att dioderna tar så pass lite ström så bilen tror att det inte sitter nån lampa där eller är trasig. Nyare modeller av bilar har ju det problemet.
SÖK så hittar du säkert en lösning smile

564 Inlägg
11 november 2008
#5
Sexyicecube skrev:
Vet inte om Calibran är så avancerad men kan ju vara så att dioderna tar så pass lite ström så bilen tror att det inte sitter nån lampa där eller är trasig. Nyare modeller av bilar har ju det problemet.
SÖK så hittar du säkert en lösning smile

Jag tror på samma sak som dig. Att dom drar för lite ström. I vissa bilar behöver man komplettera lampan med ett motstånd för att få det att funka ordentligt.

//J


Sök