Hejsan jag har ett MDS Dynamic DA602R slutsteg som ska ge ut 410wrms (4ohm) har en MDS Dynamic DS300RS 12" bas som ska tåla 400wrms (4ohm)
Nu till de jag undrar över. jag funderar på att köpa en till bas och köra basarna i 2ohm, kan inte så värst mkt om hur de kommer bli, kommer de låta sämre lr bättre? borde få ett värre tryck va?
Nej. Risken är att du bränner steget då det bara är två ohm stablt i STEREO. Alltså kan du bara belasta steget med 4 ohm bryggkopplat, som du gör idag.