Försäkring! tips tack!

IzM
15 maj 2006 · 12 Inlägg

Hejsan har min opel calibra 92a, som jag vill försäkra!
Men det ska vara en riktig bra försäkring, någon här som har tips på bra försäkringsbolag och försäkringar hos dom?

Ska vara väldigt bra!

Någon annan ägare med en fet calibra som kan tipsa? eller annan fet bil?

Diskutera gärna!
Kom med massor av förslag!
tacksam för svar!

<EDIT>
Just det glömmde att skriva med det, om min bil skulle bli stulen, vill jag inte heller få ut priset som en ORGINAL calibra är värd, utan vad MIN är värd, med alla saker jag lagt ned på den!

Förstår ni?

Senast redigerat av IzM (15 maj 2006)

ghost_boy83 CREW
15 maj 2006 · 2 594 Inlägg

hej jag har jobbat på aktsam å dom är billigast i sverige tror jag

insane_1 Min dröm, din vardag.
15 maj 2006 · 641 Inlägg

Ta hjälp av insplanet.se så får du säkert en försäkring med bra pris.

Kollade upp en försäkring där till en av mina bilar och dom hittade en som var 3000 billigare än den billigaste jag hittade.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
IzM
15 maj 2006 · 12 Inlägg

tack för tipset insane_1 , ska kika vidare där sedan!

DayDreameR
15 maj 2006 · 91 Inlägg

Absolut!
Insplanet är skitbra!
Halva priset vart det för mig..

IzM
15 maj 2006 · 12 Inlägg

Jo men vill även ha en BRA försäkring! så jag får ut själva värdet på just MIN CALIBRA, och inte en orginalare som ligger på jättelåga priser, man vill ju ej gå minus precis! hmm

insane_1 Min dröm, din vardag.
15 maj 2006 · 641 Inlägg

IzM skrev:
Jo men vill även ha en BRA försäkring! så jag får ut själva värdet på just MIN CALIBRA, och inte en orginalare som ligger på jättelåga priser, man vill ju ej gå minus precis! hmm

Då kanske du skulle haft någon typ av entusiastförsäkring eller något liknade där dom värderar bilen i fråga. Dock blir det ju sannolikt inte lika bra pris som en "vanlig" försäkring.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
IzM
15 maj 2006 · 12 Inlägg

Nej jag vet det, men läste nånstans kraven på entusiastförsäkring, och dom var inte nådiga smile
t ex att bilen skulle vara historisk, ha speciellt garage, vara utrustad med speciella saker etc....


MEN iallfall, ingen som vet?!

Senast redigerat av IzM (15 maj 2006)

hyperion
15 maj 2006 · 305 Inlägg

insane_1 skrev:

IzM skrev:
Jo men vill även ha en BRA försäkring! så jag får ut själva värdet på just MIN CALIBRA, och inte en orginalare som ligger på jättelåga priser, man vill ju ej gå minus precis! hmm

Då kanske du skulle haft någon typ av entusiastförsäkring eller något liknade där dom värderar bilen i fråga. Dock blir det ju sannolikt inte lika bra pris som en "vanlig" försäkring.

entusiastförsäkring till en calibra kan nog bli svårt utan ordentliga kontakter. Hade ju inte vart fel dock, 1500 för helår är ju billigt tongue
Nej jag vet faktiskt inte om någon bra försäkring för just modifierade bilar, har länsförsäkringar tycker dom är bra...

Senast redigerat av HyPeRiOn (15 maj 2006)

BMW 330XD (2009)
Honda S2000 (2000)
Delerium Carpenter
15 maj 2006 · 310 Inlägg

Det finns extra försäkringar till tex. stereo och fälgar, kjolpaket kan nog bli lite svårt. Samma med lack

Då bil är en förbrukningsvara kan man aldrig få samma värde/summa som man själv lagt ut på som ny, men med fälg/stereo kanske det minskas lite om den skulle bli stulen.

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
freddan70 Team Tondöv
15 maj 2006 · 649 Inlägg

Jag kör med Salus Ansvar, dom är skitbra att ha och göra med, billiga dessutom!

BoraV6
15 maj 2006 · 677 Inlägg

Dina Försäkringar är helt klart billigast för mig som är 23år och äger den bil jag gör.

beathacker Amatör
15 maj 2006 · 444 Inlägg

gå in på insplanet.se o anmäl dig där så hittar dem den billigaste  efter ditt behov gjorde det med min sparar 1500:- på min nya försäkring ... kostar inget att anmäla sig på insplanet i heller

BMW 320d (2006)
insane_1 Min dröm, din vardag.
15 maj 2006 · 641 Inlägg

HyPeRiOn skrev:
entusiastförsäkring till en calibra kan nog bli svårt utan ordentliga kontakter. Hade ju inte vart fel dock, 1500 för helår är ju billigt tongue
Nej jag vet faktiskt inte om någon bra försäkring för just modifierade bilar, har länsförsäkringar tycker dom är bra...

Omöjligt lär det nog inte vara. Som ett exempel så har medlemmar i 200sx OGS förmånen att kunna teckna en entusiastförsäkring via Bilsport & MC, den går då på 2665.-/år, helförsäkring då.
Tänkte att det kanske finns ngt liknande för ägare av t.ex Calibror, som inte är någon mindre "speciell" bil än en s13.

Annars är ju som sagt insplanet en bra lösning.

Senast redigerat av insane_1 (15 maj 2006)

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
BoraV6
15 maj 2006 · 677 Inlägg

Insplanet hittade inte Dina.
Så jag hittade billigare!

Engen HEAVY METAL
15 maj 2006 · 765 Inlägg

jag tog hjälp av insplanet ( Kanon sida) efter ha haft Länsförsäkringar i rätt många år.-.!  Då den försäkringen fan bara blev dyrare och dyrare-.!!  Hamnade efter insplanets hjälp hos Salus ansvar med kanske inte en bättre försäkring *Vad vet jag* men i alla fall hos ett trevligt bolag av den kontakten jag har haft med dom att dömma av.. 4000 kr billigare än LF i året! Snacka om skillnad!

LF i Uppsala är mest inget annat än Otrevliga om Ungdomar tycker jag. Vet flera i min bekantskaps kretts som bytt från LF för att det inte går att ha med dom o gör om man inte är 30+
Iofrs är jag snart 30 men ändå.! MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang