1932
Sök

DC Stänger ner internet

482 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
Tjenare.

Ja, då är det såhär att jag har ett litet problem.. "Kriminell" som man är så tankar man ner filer från fildelningsprogram tongue.

Använder mig utav DC++ 0.306 och funkat jättefint, har dock stött på ett litet problem. Ibland så stängs internet när jag sitter med DC på och tankar. För att få igång det igen är jag tvungen till att gå in i kontrollpanelen, nätverksanslutningar Inaktivera- och aktivera.

Jag har ingen brandvägg på, och inget annat program som kan simulera ngn brandvägg. (Dvs. inte zone alarm osv.)

Skulle gladeligen ta imot förslag om vad det kan vara, och hur jag kan få det att sluta. Börjar bli lite jobbigt nu smile

Tack i förhand!

Sry! Ironiskt nog stängdes internet av när jag skrev det första inlägget, och blev 2. Moderator, var snäll och radera denna smile
Senast redigerat av Slovenian (15 maj 2006)

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
15 maj 2006
har ingen aning vad det kan vara, men är inte den versionen av DC lite gammal?

man lever bara en gång så lev väl!

482 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
Bullo skrev:

Jo versionen är lite gammal kan man ju säga lol

Men skulle dock inte tro att det är problemet, då en polare har samma version och han stöter inte på några problem alls.

Kan även säga att problemet även stötts på (sällan) när jag spelar ett specifikt spel över internet (Warcraft 3 The Frozen Throne ifall nyfikna)

142 Inlägg
15 maj 2006
är det så att internet skuter att funka/blir extremt segt? isånnafall kan det ju vara så att du tankar med hela din bandbredd så att det inte finns någon uppkopling kvar till internet, det har hänt mig ganska många gånger iaf:P

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

482 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
vitafaran skrev:
är det så att internet skuter att funka/blir extremt segt? isånnafall kan det ju vara så att du tankar med hela din bandbredd så att det inte finns någon uppkopling kvar till internet, det har hänt mig ganska många gånger iaf:P

Hela internet lägger av .. Även då jag stängt ner DC så är internet nere.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
15 maj 2006
som sagt det kan vara som vitafaran sa eller så har du grymt instabilt internet

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 maj 2006
vitafaran skrev:

hmmm det kan inte hända....QoS Packet Scheduler Använder 20% av din bandbredd till Uppdateringar och reservationer för andra program som internet explorer såvida du inte stängt
av det.

Vill gärna ha mer info? Har du Sp2? Har du trådlöst? osv

Edit: "Internet" kan inte vara instabilt likaså "Uppkopplingen" Det är till 99% Felaktiga            inställningar/Drivrutiner
Senast redigerat av MeloveGolf (15 maj 2006)

482 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
GurraG skrev:

Har BredBandsBolaget (BBB) 24 mbit ^^

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
15 maj 2006
Slovenian skrev:
Bullo skrev:

Jo versionen är lite gammal kan man ju säga lol

Men skulle dock inte tro att det är problemet, då en polare har samma version och han stöter inte på några problem alls.

Kan även säga att problemet även stötts på (sällan) när jag spelar ett specifikt spel över internet (Warcraft 3 The Frozen Throne ifall nyfikna)

så du lirar wc3 tft, va heter du? lirar du dota eller footie nåt?

man lever bara en gång så lev väl!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 maj 2006
Slovenian skrev:
GurraG skrev:

Har BredBandsBolaget (BBB) 24 mbit ^^

Kör själv 24 mbit

Några Enkla lösningar:

Skaffa nya Dc ++
Kolla säkerhetsinställningar om du har sp2
Kolla efter senaste drivrutinerna till moderkort/Näverkskort

482 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
vitafaran skrev:

hmmm det kan inte hända....QoS Packet Scheduler Använder 20% av din bandbredd till Uppdateringar och reservationer för andra program som internet explorer såvida du inte stängt
av det.

Vill gärna ha mer info? Har du Sp2? Har du trådlöst? osv

Edit: "Internet" kan inte vara instabilt likaså "Uppkopplingen" Det är till 99% Felaktiga            inställningar/Drivrutiner

Har Sp2 aa, 24 mbit Tele-jack

482 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
så du lirar wc3 tft, va heter du? lirar du dota eller footie nåt?

Aa lirar TFT, har massa olika accounts.. bättre om vi diskuterar tft genom meddelanden? tongue

MeloveGolf skrev:
Kör själv 24 mbit

Några Enkla lösningar:

Skaffa nya Dc ++
Kolla säkerhetsinställningar om du har sp2
Kolla efter senaste drivrutinerna till moderkort/Näverkskort

Oki, ska göra! Tackar och bugar smile

4 Inlägg
15 maj 2006
hmm, orkade inte läsa alla inlägg. men du har inte trådlöst nätverk eller är ansluten till ett nätverk? o då menar jag lägenheter som är anslutna på samma lina ? annars så vet ja inte smile

Sök