Fästa Vinge ? hjälp.

PineappleBoy
13 november 2008 · 19 Inlägg

Jag har tänkt att sätta på en vinge på min Peugeot 205 eller en ny vinge.

undrar vilket sätt som är bäst att fästa den på ?

littlewille90
13 november 2008 · 149 Inlägg

borra genom bakluckan är ett alternativ.. en del går att fästa med klipps på kanterna eller så limmar du helt enkelt dit den:).

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
RobinNilsson
13 november 2008 · 369 Inlägg

Ett tips är att om du ska använda lim så är PL400 eller PL700 kanonbra!! håller för det mesta.. smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
_IsakssoN_
13 november 2008 · 310 Inlägg

PL400 löser många problem wink

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
RobinNilsson
13 november 2008 · 369 Inlägg

Haha faktiskt, utan pl400 hade nog jorden gått under:P

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
PineappleBoy
13 november 2008 · 19 Inlägg

okayokay big_smile
tack så mycket lol

Dirk Diggler
13 november 2008 · 375 Inlägg

_Robbzon_ skrev:
Ett tips är att om du ska använda lim så är PL400 eller PL700 kanonbra!! håller för det mesta.. smile

200 400 & 600 säljer vi på jobbet men 700 har jag aldrig hört talas om. Något nytt lim?

littlewille90
14 november 2008 · 149 Inlägg

vi har iaf pl 700 på jobbet:). så kan gå i god för att de finns:P

// Wille
< En expert är någon som lyckats göra ALLA, misstag innom ett visst område >
Smajly
14 november 2008 · 3 059 Inlägg

Beror ju på hur vingen ser ut. Hur stora fästpunkter den har. Fast PL400 löser mycket..

PL700: http://www.screwfix.com/prods/85785/Sea … n-Adhesive

Finns PL500 också men det är bara för innomhusbruk.

Senast redigerat av Smajly (14 november 2008)

RobinNilsson
14 november 2008 · 369 Inlägg

Dirk Diggler skrev:

_Robbzon_ skrev:
Ett tips är att om du ska använda lim så är PL400 eller PL700 kanonbra!! håller för det mesta.. smile

200 400 & 600 säljer vi på jobbet men 700 har jag aldrig hört talas om. Något nytt lim?

Nytt och nytt vet jag icke. Vi hade det förra vintern om jag inte missminner mig till att fästa en vinge, så det så wink

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Dirk Diggler
14 november 2008 · 375 Inlägg

Ja jag trodde ni snackade om Tremcos limmer, dom hade bara 200 400 & 600

PineappleBoy
14 november 2008 · 19 Inlägg

tacktack, då vet jag big_smile

nu kom jag på nästa fråga winktongue

Om man har en vinge som är fäst med lim, enklaste sättet att få lös den ?

RobinNilsson
14 november 2008 · 369 Inlägg

oj, hmm. Vfr ta bort den?tongue Men det är la lite våld, bryta försiktigt o hoppas på att lacken klarar sig, sen typ t-sprit för att få bort limmet, sen får du rubba o vaxa som fan på lacken för att den ska bli bra igen om den klarar sig överhuvudtaget.. tongue

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
PineappleBoy
14 november 2008 · 19 Inlägg

För att jag har en liten sitter där för tillfället, vill ha dit en fetare tongue big_smile
Okay, får göra ett försök, har kanske sån tur att den sitter på rutan.
tror den gör de tongue

andreas_gbg_
14 november 2008 · 1 634 Inlägg

Jag hade inte limmat iaf. Min sitter med dubbelhäftande tejp och skruv (från Volvo verkstad). Tejpen har släppt, men skruven håller, fick iofs byta ut den en gång mot en tjockare, men sen sitter den. Finns alltid en risk att limmet släpper även om det heter PL400. Kan ju ändå bli ganska stora påfrestningar på en vinge vid snabb körning eller storm etc...

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
dj_padde
14 november 2008 · 1 813 Inlägg

pl400 släpper inte om han inte har haft fukt i mellan kan jag säga. kommer bli problem att ta bort vingen isf om han inte ska ha den;) limmade min takvinge på s40 med sådant rutlim som bilfirmorna hade var 2 tuber så tryckte man så blanda dom ihop sig å pang vad det satt.. ägaren nu ringde å fråga vad fan jag limmat med för han skulle lacka om bilen dom fick inte bort det då rutan följde med isf så fick lackas på plats:P vet ej vad detta lim heter men pl400 å dom andra håller riktigt bra ha bara vikt på när du fäster det så det trycks hårt mot där du limmar det. och rent och tort e ett måste helst låta det stå 2 dagar i värmen oxå så den får gotta till sig smile

lycka till

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang