6027
Sök

Trimkam och lyftare till Mazda 626 -87 2.0i

Teknolog & CAD-designer
37 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Undrar om det är nån som har koll på trim-kamaxlar till till en Mazda 626 -87 2.0i?

Det är väl rekommenderat att man ska byta lyftare när man byter kam?

950 Inlägg
9 november 2008
slice_max skrev:
Undrar om det är nån som har koll på trim-kamaxlar till till en Mazda 626 -87 2.0i?

Jag vet inget om Mazda trim-kamaxlar, men dsånt brukar vara ganska dyrt och troligen dyrare än hela din bil.
Senast redigerat av Dansken- (9 november 2008)

Teknolog & CAD-designer
37 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Ni kanske har några andra tips då?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
9 november 2008
Dansken- skrev:
slice_max skrev:

Jag vet inget om Mazda trim-kamaxlar, men dsånt brukar vara ganska dyrt och troligen dyrare än hela din bil.

NEJ dom är inte så dyra. Kanske dyrt för att du har en porsche ?
Kan tänka mig att det max kan kosta 2-3 tusen en kamaxel. Sen kan du ju leta efter en beggad också om du så vill!

C H E V R O L E T <3

542 Inlägg
9 november 2008
vad jag vet så fins det inte några trimkammar till gamla mazdabilar har själv letat med ljus och lykta

950 Inlägg
9 november 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Dansken- skrev:
slice_max skrev:

Kan tänka mig att det max kan kosta 2-3 tusen en kamaxel. Sen kan du ju leta efter en beggad också om du så vill!

Ja, nya kamaxlar är också dyra till en Porsche. Det är de faktisk till de flesta bilar utom amerikanska V8:or. Då en Mazda 626 motor inte är den mest vanliga att trimma, måste man troligen slipa om originalkammerna och då behöver man troligen även att byta tryckare och då springer det iväg i pris.

Teknolog & CAD-designer
37 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Okej då kanske det inte blir någon ny kam, hade vart rätt kul annars. Nu får jag komma på nått annat sätt att trimma lite (målet är att den ska dra en manta och en 240 glt). Som sagt, inga fler tips?

7 100 Inlägg
11 november 2008
typ plana topp,2,5" system,öppet filter och dona lite andra grejor!

men en 240:i drar du ju itan trimm,tro mej,har testat med min 626 coupe-87:a big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
12 november 2008
Dansken- skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Dansken- skrev:

Ja, nya kamaxlar är också dyra till en Porsche. Det är de faktisk till de flesta bilar utom amerikanska V8:or. Då en Mazda 626 motor inte är den mest vanliga att trimma, måste man troligen slipa om originalkammerna och då behöver man troligen även att byta tryckare och då springer det iväg i pris.

jag har just köpt kammar till min saab 9000 2.3 och de gick på 2100 mede distannser att sätta på ventilen då dom e omslipade:D

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Teknolog & CAD-designer
37 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
bmx skrev:

men en 240:i drar du ju itan trimm,tro mej,har testat med min 626 coupe-87:a big_smile

har tänkt göra dessa småningom men de tråkiga är att de inte ger speciellt mycket. Vart kan man köpa bra turbo och tillbehör till dem någonstans?

511 Inlägg
13 november 2008
slice_max skrev:
bmx skrev:

har tänkt göra dessa småningom men de tråkiga är att de inte ger speciellt mycket. Vart kan man köpa bra turbo och tillbehör till dem någonstans?

Kostnaderna för att turbokonventera (om man ska göra de seriöst) blir rätt höga, så du kan lika gärna sälja mazdan och köpa en turbobil från början och sen börja trimma.

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

Avstängd
20 Inlägg
14 november 2008
bmx skrev:

240:n som han syftar på har mer än 40 hästar mer och bättre vridmoment, så skulle inte tro det. Mantan tror jag i så fall mer på att den skulle ha en chans att dra en 240

7 100 Inlägg
14 november 2008
eller köp en subaru leone turbo motor och släng in big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Avstängd
20 Inlägg
16 november 2008
bmx skrev:
eller köp en subaru leone turbo motor och släng in big_smile

Håller med wink

Sök