5847
Sök

mått på baslåda??

31 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
#1
tjena:)
har en 12" bas liggandes,(den billiga basen som finns/(fanns?) att köpa på clas olsson, märket på denna ska väl vara boschmann?. problemet är att jag vill bygga en låda till denna och ha den i en bil tills jag fått tag på bättre grejer. men jag kan inte hitta någon bra fakta om basen? någon som vet bra mått på hur stor baslådan bör vara, eller hur många liter lådan borde va på alltså.? hade tänkt mej en portad låda, skriv gärna storlek och längd på basporten/arna med. har 2 st 4,33" bas portar på 20 cm var som jag kan använda om de passar, annars fixar vi andra:) lådan den spelar i för tillfället är för stor för att få plats i bilen, denna lådan är utvändigt 50*50*50 cm stor, byggd av 22mm spånskiva, och har 2 st 4,33" basportar som är 20 cm långa var. men denna lådan är som sagt för stor, och inte heller anpassad till basen, så det låter inte helt korrekt..tongue
tack på förhand:)


Avstängd
116 Inlägg
18 oktober 2008
#2
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=360
prova me den , kör slutet först , kan göra underverk , kan bli ett bra klipp och attack
efter det kan du börja laborera med ett rör tex i taget och se, om du inte skulle va nöjd med det slutna . 599kr bara köpa ett
Senast redigerat av frimarks (18 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

21 761 Inlägg
18 oktober 2008
#3
LikeGoodSound skrev:
har en 12" bas liggandes

Står det något modellnummer på den, tex Z-12SL eller liknande?

Det finns en liten chans att hitta parametrar om man har tur.

LikeGoodSound skrev:
denna lådan är utvändigt 50*50*50 cm stor, byggd av 22mm spånskiva, och har 2 st 4,33" basportar som är 20 cm långa var. men denna lådan är som sagt för stor, och inte heller anpassad till basen, så det låter inte helt korrekt

Med bas och rör inräknade så blir nettovolymen runt 89 liter och avstämningen hamnar på omkring 40Hz eller strax över. Den avstämningen är en ganska bra utgångspunkt men lådvolymen är nog antagligen lite stor, precis som du skriver. smile

31 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
#4
okej:) ska kolla om det finns något modellnummer.
okej:) tack så mkt!smile vet du om 89 liter är mkt för stort?



Sök