5845
Sök

Baslåda

644 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

Skulle böva ha lite hjälp, de är så att jag köpt en Re Sx10 D2 å vet inte va jag ska ha för låda till den , Då till min fråga, är de någon som vet en bra låda till den basen?

Den ska sitta i en volvo 740 sedan
Senast redigerat av ogge89 (6 augusti 2008)


2 201 Inlägg
6 augusti 2008
#2
det finns program att räkna ut lådvolymen. det bästa i en sedan är låta det spela in genom "armstödet" (mittplatsen) så du får in basen i kupen. hoppas du förstår vad jag menar

644 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#3
peter_1976 skrev:
det finns program att räkna ut lådvolymen. det bästa i en sedan är låta det spela in genom "armstödet" (mittplatsen) så du får in basen i kupen. hoppas du förstår vad jag menar

Joo de förstår jag med, men de var inte det jag var ute efter, letar efter en bra låda till den basen


2 201 Inlägg
6 augusti 2008
#4
det finns olika program, kolla på basen tillverkares hemsida om där är nåt uträkningsprogram. annars fråga där du har köpt basen. dom brukar kunna hjälpa dig med att räkna ut.
beror lite på vad du lyssnar på

644 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#5
peter_1976 skrev:
det finns olika program, kolla på basen tillverkares hemsida om där är nåt uträkningsprogram. annars fråga där du har köpt basen. dom brukar kunna hjälpa dig med att räkna ut.
beror lite på vad du lyssnar på

Jaa är inte så jätte bra på låd program nå annars så hade jag kunnat kollat själv, lämar över det till nån duktig som vet va han håller på med, vill få ut så mkt som det går av basen


2 201 Inlägg
6 augusti 2008
#6
förstår vad du menar. hör med stället där du har köpt basen, om dom vill hjälpa dig räkna ut. dom brukar kunna bjuda på uträkning om man har köpt basen hos dom. säg då vad det är för bil du äger o så, så dom vet vad det är för biltyp o kanske musik du lyssnar på

644 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#7
peter_1976 skrev:
förstår vad du menar. hör med stället där du har köpt basen, om dom vill hjälpa dig räkna ut. dom brukar kunna bjuda på uträkning om man har köpt basen hos dom. säg då vad det är för bil du äger o så, så dom vet vad det är för biltyp o kanske musik du lyssnar på

Joo jag vet va du menar, fick ett lådtipps men de var till 12" men vet inte om de är den jag ska anväda mig av, ska bara höra med calle på carbonize om de verkligen är den lådan man ska ha


2 201 Inlägg
6 augusti 2008
#8
ring dit o hör, för han han nog gett dig fel uträkning

lycka till  smile
Senast redigerat av peter_1976 (6 augusti 2008)

644 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#9
peter_1976 skrev:
ring dit o hör, för han han nog gett dig fel uträkning

lycka till  smile

mmh tack för tipsen


624 Inlägg
18 november 2008
#10
fortfarande på jakt efter låda?krångla inte till det, gå i på brl eller mds typ och säg vad du har för bas.
de fixar säkert fram en låda kvickt..finns ju färdiga tomma lådor att köpa, kolla på vas på basen där har du liter på lådan!

bara köpa en tom låda.. jag lovar,ska du inte ställa upp i ljudtävlingar kan du skita i volymberäkningen..

det ska väll bara kompletera framsystemet med lite dunka dunka?!

who´s the man?

Administratör
11 968 Inlägg
18 november 2008
#11
Låser med hänvisning till rubriksanvisningarna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök