Automatiskt betyder att det sker av sig själv.
Bilen ska väl vara utrustad med en givare i fram och en bak som känner av hur bilen är lastad osv.
Jag antar att signalerna skickas till en datorbox som sedan bestämmer hur mycket den ska justera lampan upp eller ner.