5873
Sök

Automatisk nivåreglering av ljuset

250 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#1
Vad är det? Hur fungerar det?
Är det bara att man har en knapp innifrån att ställa ljusets höjd med, eller?

7 283 Inlägg
18 november 2008
#2
Automatiskt betyder att det sker av sig själv.
Bilen ska väl vara utrustad med en givare i fram och en bak som känner av hur bilen är lastad osv.
Jag antar att signalerna skickas till en datorbox som sedan bestämmer hur mycket den ska justera lampan upp eller ner.



Sök