4162
Sök

Har tråkigt Fel med xenon :(

Pekabow i can see u
644 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#1
Har en s40 med dubbel strålkastaren. halv ljus h7 och hel ljus h7 .
nu har jag köpt två xenon sats och intallerat de hur grymmmt som helst.
MEN PROBLEMET är. 
när jag tänder på hel ljusen så slocknar halvljusen och det så tar det upp till 5 sek tills dom börja bli starka då har jag redan kört in i stolpen sad
vad kan jag göra ?????

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
18 november 2008
#2
det är så på de flesta ljusen xenon ju, dom slocknar ijuförsig inte men de tar tid innan de når full styrka

Inspiration comes standard

Pekabow i can see u
644 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#3
Men kanman inte koppla in det på ngt sätt så att satsen håller sig varm tex. sats nr 1 plus sladden går till lampan nr 1 , sats nr2  minus sladden går till lampa NR1 . sen tvärttom ?

457 Inlägg
18 november 2008
#4
Xenon lampan tar alltid tid på sig innan den når ful styrka! Du får vänta dina 5sekunder, det är normalt!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#5
Men kanman inte koppla in det på ngt sätt så att satsen håller sig varm tex. sats nr 1 plus sladden går till lampan nr 1 , sats nr2  minus sladden går till lampa NR1 . sen tvärttom ?
kan man göra så eller bränner man sönder lampan

7 283 Inlägg
18 november 2008
#6
Vet inte hur mycket man kan ställa in men hör med en volvoverkstad ifall det går att programmera om i boxen att halvljuset inte stängs av när du sätter på helljuset.

Dock kanske det skapar problem vid besiktningen, ej säker.


2 982 Inlägg
18 november 2008
#7
Brains skrev:
Vet inte hur mycket man kan ställa in men hör med en volvoverkstad ifall det går att programmera om i boxen att halvljuset inte stängs av när du sätter på helljuset.

Dock kanske det skapar problem vid besiktningen, ej säker.

www.x40nordic.com kan nog svara på din fråga smile


Överladdad!
530 Inlägg
18 november 2008
#8
koppla så att halvljuset inte stängs av när helljuset slås på?  tidrelä, direktström+ strömbrytare.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Fotograf
1 319 Inlägg
18 november 2008
#9
i min bil slocknar inte lamporna när jag slårpå helljus iaf.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 749 Inlägg
18 november 2008
#10
Hur mycket lyser dina gamla halogen jämfört med xenonlamporna första sekunden?
Det är kanske likvärdigt?

Man blir lätt bortskämd när man skaffar xenon.
Åtminstonde jag blir det.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
#11
nja det är stor skillnad .. för första sek är det bara blått alltså som en blå sken inget mer sen blir det mer ljus ,,

Skogskonsult
214 Inlägg
19 november 2008
#12
Se bara till att halvljuset inte släcks alls som på en fabriksutrustad bil. måste ju gå och koppla så halv får konstant ström.

1 338 Inlägg
19 november 2008
#13
Abeed skrev:
Har en s40 med dubbel strålkastaren. halv ljus h7 och hel ljus h7 .
nu har jag köpt två xenon sats och intallerat de hur grymmmt som helst.
MEN PROBLEMET är. 
när jag tänder på hel ljusen så slocknar halvljusen och det så tar det upp till 5 sek tills dom börja bli starka då har jag redan kört in i stolpen sad
vad kan jag göra ?????

å min V70 hade jag 35w xenon i halvljuset samt 50w xenon i heljuset.
dock släckte min inte ner halvljuset när jag sate på hel så det var inga som helst problem..

den ska väl inte släcka ner? ialf inte på v70..

sen tar det alltid nån sekund när dom är kalla att lysa fullt..
men om inte halvljuset släcks är det inga problem ..

Mvh// m

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Aktad Medlem
301 Inlägg
19 november 2008
#14
Jag lekte med tanken att montera ihop de två ballasterna med dator kylpasta mellan dem och sen bunta ihop dem... då skulle halvljus ballasten hålla helljus ballasten ljummen hela tiden.. samt att halvljusballasten får större kylmassa under heta sommardagar... vintertid när helljuset nyttjas hålls bägge varmare.

Jag saknar dock utbildning i elektrothermotisisitetfullifan men i min värld borde det vara bättre.

Det hela slutade med att de iallafall sitter ihopbuntade så lite strövärme sticker in i heljus ballasten..

Vet ej om det gjorde någon skillnad till vardags, men det lär ju bli klart märkbar vid -20 -30 grader.


***edit*

Jag såg nu i ditt galleri att du köpt helt fel Kelvin på helljuset! 8000kr lyser ju inte särskilt bra alls. Tradera lamporna och köp 4300k så är nog problemet mycket mycket mindre.

Vitsen med helljus är väl ändå att ge mer ljus, inte styling som _kanske_ kan vara motiverat på halvljuset.


***Edit igen

Dessutom ska det vara de där 50-55W kitten till helljuset.

Såhär beteer sig mitt helljus. (halogen på halv fortfarande)

http://www.garaget.org/video/ai8gj1bqk2ox

http://www.garaget.org/video/cg9qt5n7e1yg
Senast redigerat av morganevelina (19 november 2008)


Pekabow i can see u
644 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
#15
nee jag tog kort på helljusen innan de blev helt varma . alltså efter två sek ,, har en bild där de är helt varma ska lägga ut den o du får se,,,
men som jag sa tidigare kan man verkligen inte koppla ihop två sats till samma lampa eller sprängs den ?


Sök