Bmw e30 325 88- eller Bmw e39 523i -98

Hasselstrom
19 november 2008 · 796 Inlägg

Är det förstabil?

Hade jag varit du skulle jag försöka köpa en e30 billigt som du kan busa med. (Vilket du garanterat kommer göra om du precis fått körkort).

För det första så får du en riktigt kul bil, som du inte behöver vara jätte rädd om.

För det andra så skulle jag personligen ge dej stryk om du köper en uberfräsch e30 i 30-40.000 och sen åker runt o sladdar sönder den.

Och för det tredje så tror jag om du köper en så "dyr" och fin förstabil så kommer du inte våga leka fullt ut med den heller..

Så mitt tips är att hitta en billig E30 och leka som faan, och sen efter ett år eller två köper dej en lite nyare och fräschare bmw.

Då kommer du förmodligen inte vara lika busig och du vill säkert hellre åka lite finare och med mera komfort och slippa massa rost/småfel..

Även om du köper dig din farsas 523:a så kommer du fortfarande ha roligt, men efter ett tag kommer du nog "längta" efter en lite sletnare bil att svina med. (sån e iaf jag).

Det ultimata vore väl att köpa en asfräsch e30 eller en 5-serie som du vårdar, och skaffar en billig e30 som vinterbil. Om man nu har råd.

Mvh// anton

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Turbovin Turbo lover
19 november 2008 · 555 Inlägg

Ska du pendla 8 mil går ju en gammal E30 fetbort. Är grymt nöjd med min 528 E39 som bruksbil men speciellt rolig är den ju inte utan diffbroms.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang