ford mondeo st220 -03, bra bil?

husmus www.avgassystemet.se
20 november 2008 · 936 Inlägg

Har tänkt att kolla på en Ford mondeo st220 -03:a imorrn. alla säger ju olika saker om att t.ex saab är dåligt eller toyota är bra och bla bla bla. jag vet att alla märken har sina problem och olika bilar är olika jobbiga att skruva på. men nu är det så att jag har kommit till det stadiet att jag vill ha en bil som är sjysst,billig,fräsch men ändå lite fart i maskinen. så frågan är om denna bil är värd att köpa? den ligger ju på ett ganska lågt pris jämfört med konkurenser och har själv aldrig ägt en ford. men snälla. va seriösa och säg vad ni tycker. big_smile

-den satt som en fläskläpp-
heli
20 november 2008 · 112 Inlägg

Jobbar med Ford så kan kanske vara lite partisk, men kan varmt rekommendera dessa! Har ju sett de mesta på jobbet.
ST220 är en hållbar och trevlig bil. Bra knuff i motorn och riktigt gott om plats!
Det du ska kolla är rost i nederkant på dörrarna. Tyvärr vanligt fel på Mondeon då det är ett fel från fabrik. Dock beöver du inte vara orolig, Ford tar det på garantin!
Bromsarna bak kan vara bra att kolla med, om bilen gått mestadels i stan.
Bilen ska vara servad var 2000:e mil, ST220 har kemkedja så inget dyrt kamremsbyte.

Men som alltid, åk och provkör så får du snart en egen uppfattning om bilen! smile

camaro67 Meister
20 november 2008 · 6 763 Inlägg

v70power skrev:
Jobbar med Ford så kan kanske vara lite partisk, men kan varmt rekommendera dessa! Har ju sett de mesta på jobbet.
ST220 är en hållbar och trevlig bil. Bra knuff i motorn och riktigt gott om plats!
Det du ska kolla är rost i nederkant på dörrarna. Tyvärr vanligt fel på Mondeon då det är ett fel från fabrik. Dock beöver du inte vara orolig, Ford tar det på garantin!
Bromsarna bak kan vara bra att kolla med, om bilen gått mestadels i stan.
Bilen ska vara servad var 2000:e mil, ST220 har kemkedja så inget dyrt kamremsbyte.

Men som alltid, åk och provkör så får du snart en egen uppfattning om bilen! smile

Men ett desto dyrare kedjebyte senare

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
husmus www.avgassystemet.se
21 november 2008 · 936 Inlägg

om det nu skulle bli ett kamkedje byte så blir det inte så dyrt iaf. för gör allting själv så inga problem. men det där med rost är ju ett problem som jag inte kan fixa så får kolla riktigt noga på det. och iochmed att jag tar billån så måste bilen kontrolleras på alla sätt och vis för att banken ska godkänna lånet. så om något sådant skulle finnas skulle inte jag få köpa bilen. men det låter ju som en perfekt bil iaf. har haft massa dyra och snabba bilar men vill ha en billig bil nu. men fortfarande ganska pigg. så får tacka så hemskt mycket för tipsen. underbart!

-den satt som en fläskläpp-
klimpan
21 november 2008 · 2 600 Inlägg

snygga trevliga ser bra ut och rost som en sa är ett problem men inga problem me att lämna den på rost garantin. mitt råd prova nöjd? köpsmile  alsså säert en bra bil som du sj sa alla bilar har sinna problem finns inga fel fria bilar kommer förr eller senare nått som krånglar. lycka till=)

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
husmus www.avgassystemet.se
21 november 2008 · 936 Inlägg

klimpan skrev:
snygga trevliga ser bra ut och rost som en sa är ett problem men inga problem me att lämna den på rost garantin. mitt råd prova nöjd? köpsmile  alsså säert en bra bil som du sj sa alla bilar har sinna problem finns inga fel fria bilar kommer förr eller senare nått som krånglar. lycka till=)

så sant. asså hur dyra bilar än är så finns det alltid nåt fel till slut. som audi/vw har haft problem med framvagnar och bromsar, och andra har rost, vissa har fel på lister. ja finns många olika fel på alla bilar. men hoppas verkligen denna bil ser bra ut och att jag blir nöjd om jag köper den smile

-den satt som en fläskläpp-
klimpan
21 november 2008 · 2 600 Inlägg

japp hoppas  den är fin smile men kolla under dörrana bara smile men som sagt ford löser det på garantin focus hadde samma problem pappa har sj lämnat sin på garantin och fick tre nya dörrar och en om lackad och bak luckan och motorhuven me om lackad fast det inte behövdes tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Germax
21 november 2008 · 12 086 Inlägg

Nej det är ingen bra bil, men det är en mkt bil för pengarna.
Dom rostar som gamla japanare dock har ford en mkt bra rostskyddsgaranti.

peking_86
21 november 2008 · 157 Inlägg

ford   hör hemma på skroten

audi 100
Jespersen
21 november 2008 · 4 Inlägg

Jag er jättenöjd med min:) Köp!!!

MHperformance CNC operatör
21 november 2008 · 280 Inlägg

peking_86 skrev:
ford   hör hemma på skroten

Vad grundar du ditt argument på!?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
21 november 2008 · 1 123 Inlägg

är de inte bättre att lägga några tusen till köpa en som är från 05:an då e ju garanti kvar:Pköp alltid facelift dvs sista års modellen då är de mesta sjukdomar är nog fixa

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
st220hgv Chaufför
21 november 2008 · 418 Inlägg

Jag e kanon nöjd med min. Drar typ litern fram o tillbaka till jobbet annars något mer. Har haft bilen över ett år utan ett fel. Förutom en xenonlampa. Kolla efter 04:orna. De har 6 vxl  låda o annan inredning..

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang