solfilm på bakrutan på 850

Robi89n
20 november 2008 · 188 Inlägg

tjo var och köpte lite billig solfilm på biltema idag wink men nu är frågan om de går att sätta solfilmen på utsidan på bakrutan för har ju uppvärmning i bakrutan eller de går att sätta solfilm över det? mvh Robin big_smile

Jensus
20 november 2008 · 151 Inlägg

sätter man inte den på insidan:S haha..men men värmen är inga problem.

Play It Loud
BMW E46 328 sedan "Bakaxelras som heter duga" (1999)
nadaclue Nattdrömmare
20 november 2008 · 137 Inlägg

klart att du sätter den på insidan. de du ska tänka på är när du skär kanterna att du är försiktig o inte skär av värmetråden.

..:: mer vild än tam ::..
BMW 323 CI (2000)
Rock-Star
20 november 2008 · 2 982 Inlägg

hahaha den ska sitta på insidan.....

Jocke_lkpg
20 november 2008 · 69 Inlägg

Det är svårt att få det bra, allra hellst med tanke på valet av film, Jag kan rekomendera en sprayflaska med en blandning av diskmedel och vatten. 

men första steget är att rengöra insidan på den aktuella rutan riktigt riktigt noga,   sen torka av och spruta på diskmedelsblandningen för att sedan passa in filmen och justera.

Sista steget är väl igentligen att skrapa bort alla luft/vatten bubblor.

Robi89n
20 november 2008 · 188 Inlägg

Filmen e nog inga problem har använt den innan smile ja tippa på att den ska sitta på insidan va bara nån här på sidan som sa till mig att den skulle sitta på utsidan big_smile

TurbOla Reservdansk
20 november 2008 · 6 271 Inlägg

Robi89n skrev:
Filmen e nog inga problem har använt den innan smile ja tippa på att den ska sitta på insidan va bara nån här på sidan som sa till mig att den skulle sitta på utsidan big_smile

Jag kan tänka mig att nån sagt åt dig att lägga filmen utanpå rutan och skära till den, men tror ingen är så dum att man lägger filmen utanpå rutan... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Robi89n
20 november 2008 · 188 Inlägg

okej tack för svaren får väl fixa det i helgen när man fått ut alla grejer i garaget så man får in bilen tongue

Merca-Hakan
21 november 2008 · 183 Inlägg

filmen lägger du på insidan.
värmeslingorna gör ingenting alls.
för bästa resultat med just biltemafilmen du köpt så bör du skära filmen i remsor å lägga i sektioner så att säga.
om du känner dig osäker så kan du söka på youtube, där finns det lite klipp å grejer om hur man lägger solfilm

men hade jag varit du så hade jag slagit på stort och beställt färdigskuren film som proffs använder, eller universialfilm från tex. cfp.se på metervara.
den färdigskurna solfilmen e välvd å klar å bara å smeta dit i princip, mkt enkelt.
mkt bättre å enklare att hantera än biltemas solfilm också för den delen.

men men, lycka till iaf! smile

Robi89n
23 november 2008 · 188 Inlägg

ska bara ha denna biltema filmen fram till att ja har fått jobb så man har lite mer pengar sen ska ja lämna in bilen till proffs smile

bollen1986
23 november 2008 · 3 714 Inlägg

TurbOla skrev:

Robi89n skrev:
Filmen e nog inga problem har använt den innan smile ja tippa på att den ska sitta på insidan va bara nån här på sidan som sa till mig att den skulle sitta på utsidan big_smile

Jag kan tänka mig att nån sagt åt dig att lägga filmen utanpå rutan och skära till den, men tror ingen är så dum att man lägger filmen utanpå rutan... tongue

jo det finns allt några som satt filmen på utsidan roll

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang