Ford Sierra Cosworth eller audi cupe?

Rille0
24 november 2008 · 2 021 Inlägg

borde snarare vara s2 vs cossie

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
R1kard V-Power
24 november 2008 · 1 186 Inlägg

_Glenne_ skrev:

niclas_swe skrev:

_Glenne_ skrev:
Näe jag vet... audi VS ford... självklart ford..

Jag delar knappast ditt val.

Okej, alla kan ju inte ha bra smak..

HAHAHA ja du har ju knappast bra smak iaf... Ford mot Audi, men herregud...

Stäng av killen en månad så han får lugna sig big_smile

Senast redigerat av Konbanan (24 november 2008)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Urkas Kräsen grafiker
24 november 2008 · 1 775 Inlägg

Klart all handlar om smak, men ligger valet mellan en Cossie och en S2a så skulle jag lätt välja S2an. Om valet är mellan en Cossie och en Coupe däremot så blir det cossin. Framhjuls drivna bilar kan faktiskt bli rätt tråkigt i längden. tongue

Whine whine!
Rinnegan Malleus Malificarum
24 november 2008 · 2 401 Inlägg

Jag tar hellre en Cosworth istället för en Audi.

Såvidare det inte är en SportQuattro, då blir det Audin. Gamla rallyjärn är så jävla balla.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 november 2008 · 5 753 Inlägg

Konbanan skrev:

_Glenne_ skrev:

niclas_swe skrev:
Jag delar knappast ditt val.

Okej, alla kan ju inte ha bra smak..

HAHAHA ja du har ju knappast bra smak iaf... Ford mot Audi, men herregud...

Stäng av killen en månad så han får lugna sig big_smile

kommer från han som äger en saab roll

Senast redigerat av _Glenne_ (24 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
R1kard V-Power
24 november 2008 · 1 186 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Konbanan skrev:

_Glenne_ skrev:

Okej, alla kan ju inte ha bra smak..

HAHAHA ja du har ju knappast bra smak iaf... Ford mot Audi, men herregud...

Stäng av killen en månad så han får lugna sig big_smile

kommer från han som äger en saab roll

Kom tillbaka och säg det om 2 år när jag har jobbat lite wink

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 november 2008 · 5 753 Inlägg

Konbanan skrev:

_Glenne_ skrev:

Konbanan skrev:

HAHAHA ja du har ju knappast bra smak iaf... Ford mot Audi, men herregud...

Stäng av killen en månad så han får lugna sig big_smile

kommer från han som äger en saab roll

Kom tillbaka och säg det om 2 år när jag har jobbat lite wink

Haha skojade bara... Har ingenting alls emot varken saab eller audi men jag är ett Ford freak smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
bmx
24 november 2008 · 7 100 Inlägg

sierran såklart big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
camaro67 Meister
24 november 2008 · 6 763 Inlägg

men en cossie och en s2 måste ju ligga i samma prisklass. En vanlig coupe är ju rätt så billig. Men de är ett svårt val

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
24 november 2008 · 5 753 Inlägg

men ska jag säga vad jag personligen tycker så tycker jag audin, coupe/s2 är rätt fula (med en del undantag) medans sierran är snuskigt snygg (personliga åsikter)  men maskinellt så skulle jag gissa på att cossien och s2an är ungefär lika roligt kanske.... vad ligger effekten på orginal i en s2 ??

Senast redigerat av _Glenne_ (24 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Seth
24 november 2008 · 3 354 Inlägg

230 i s2an mot 225 i rs cosworth. inte så stor effektskillnad.

Senast redigerat av Seth (24 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
CIA_SWE Automationselektriker
24 november 2008 · 213 Inlägg

självklart cosworth framför audi tongue
sen så om du skall trimma dom så har ju cossien som sagt turbo, och att turbokonvertera en bil å få igenom den är väll inte alltid det lättaste
sen så vet ja inte mkt om audi, men ja tror inte cupen fanns med 4wd? annars så sitter du ju där med enbart krabbdrift hela tiden om du nu inte skulle sattsa på en S2.a som folk säger med 4wd,
och då cossien är bak eller 4wd så blir det en mkt rolig bil å köra

Sierror finns det många av, så lätt att få delar, så länge det inte rör själva motorn ^^
och pris vet jag tyvärr inte så mkt om, vet bara att Sierra Cossie är ju ett väldigt vanligt trimmobjekt, så borde ju inte vara så svårt att få tag i delar.

eller så köper du en färdigtrimmad cossie på typ 700kusar tongue

Senast redigerat av CIA_SWE (24 november 2008)

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Seth
24 november 2008 · 3 354 Inlägg

coupen finns som awd. en kompis har 20v coupe med quattro

Senast redigerat av Seth (24 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
CIA_SWE Automationselektriker
24 november 2008 · 213 Inlägg

Seth skrev:
coupen finns som awd. en kompis har 20v coupe med quattro

okelidokeli, Audi är inte mitt område

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Seth
24 november 2008 · 3 354 Inlägg

gör inget. sj så håller en också på cossie. sj så skulle en velat ha -89 rwd med awd motorblock och nyare instrumentpanelen.

Senast redigerat av Seth (24 november 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Rushman Evolution Garage
24 november 2008 · 1 299 Inlägg

Ehm.. vafan ska man me en Coupé till? Motståndaren till en Cosworth bör ju vara en S2:a, står det mellan Coupé å Cossie så ta absolut Cossien, går ju en smula bättre om man säger så, och är trimpotent.

S2 vs Cossie blir däremot lite klurigare, tycker inte nån av dom är snygga, men båda ruskigt brutala. Vet inte så mycket om Cossiearna, men har fått en känsla av att dom går sönder lite väl ofta, hade nog tagit S2 eftersom dom går att trimma till oändlighet å ljudet i den galna femman slår allt!

Sky´s the limit...
peegee Forummoderator
24 november 2008 · 2 924 Inlägg

CIA_SWE skrev:
självklart cosworth framför audi tongue
sen så om du skall trimma dom så har ju cossien som sagt turbo, och att turbokonvertera en bil å få igenom den är väll inte alltid det lättaste
sen så vet ja inte mkt om audi, men ja tror inte cupen fanns med 4wd? annars så sitter du ju där med enbart krabbdrift hela tiden
om du nu inte skulle sattsa på en S2.a som folk säger med 4wd, och då cossien är bak eller 4wd så blir det en mkt roligare bil å köra

Sierror finns det många av, så lätt att få delar, så länge det inte rör själva motorn ^^
och pris vet jag tyvärr inte så mkt om, vet bara att Sierra Cossie är ju ett väldigt vanligt trimmobjekt, så borde ju inte vara så svårt att få tag i delar.

eller så köper du en färdigtrimmad cossie på typ 700kusar tongue

Finns flera Audi Coupéer med 4wd (quattro) från 1981 - 1996 med olika motorer, 5-cyl med och utan turbo eller V6.

Det du nämner om Cossie stämmer minst lika bra på S2a (förutom att man utan problem kan även röra motorn...)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang