4041
Sök

RE audio eller RF

2 140 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#1
Tja! Nu undrar jag vilken av basarna som spelar högre och flyttar mer luft.

Rockford Fosgate T1 15"
www.brl.se

RE audio SE 15"
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=801

Ska sitta i en mercedes w124 har tänkt dra porten/portarna upp ur hatthyllan.

Ska drivas av ett JBL GTO-1201.1 (1x787 Watt RMS 4 ohm eller 1x1114 W RMS 2 ohm)
Senast redigerat av AntrE (25 november 2008)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

tokfrans
982 Inlägg
25 november 2008
#2
med den effekten..RE SR 15..smile


2 140 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#3
vilket steg passar bättre då till dom 2 nämnda? för ca 7000kr?

och så vill jag ha svaret på min fråga smile
Senast redigerat av AntrE (25 november 2008)

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

tokfrans
982 Inlägg
25 november 2008
#4
i SE modellan har jag bara hört en bil med 2x 15" och en med singel 10a..

intrycket av den basen är: Djupt lugnt och sansat..

RF basen: "Hårdare" i karraktären och mer åt party hållet. inte lika detaljerad och "mjuk"


steget klarar av dessa basar även om de nog skulle vilja ha liiite mereffekt.  men om steget redan finns så kör på det smile


2 140 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#5
vilken av basarna tror du spelar bättre med det där steget även om de är liiiite för lite effekt? smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

tokfrans
982 Inlägg
25 november 2008
#6
rent "db" mässigt tror jag RF basen spelar högst på mätaren.. men upplevelse mässigt RE basen.

en bas som spelar jättedjupt uppleves enligt mig självsom . högre än en bas som bara spelar högt.


2 140 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#7
okej, tack för hjälpen smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

tokfrans
982 Inlägg
25 november 2008
#8
mensom sagt.. detta är enbart mitt tycke smile


457 Inlägg
26 november 2008
#9
jo du kör ju bara med 6st 15" så big_smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 november 2008
#10
har en re se 15" och  den spelar sååå mkt finare än en t1 15" 2 av minapolare  har t1 15"  och om du skulle ta se basen så ta den med d4 spolar eftersom ditt steg går bara ner till 2 ohm http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=413251
Senast redigerat av christofer_k (26 november 2008)


Sök