2073
Sök

Musik program! Hjälp! :)

186 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Goddag allihopa big_smile

Någon som vet vart man kan få tag i nå schysst program till datan där man kan göra trance musik?

Mvh Micke

B M W

Sleeper
3 084 Inlägg
26 november 2008
fruityloops

sen finns ett program som började på J tror jag tongue

tex
Senast redigerat av Sushikocken (26 november 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

186 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Sushikocken skrev:
fruityloops

sen finns ett program som började på J tror jag tongue

tex

Tackar tackar.. ska försöka få tag i det då smile

B M W

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 november 2008
Reason är väl typ det bästa man kan få tag på. Eller visst, Fruity Loops är inte heller dåligt.
Det funkar helt okej. Men möjligheterna är mycket mycket större i Reason, om jag får säga
det själv. Där har du tillgång till professionell mastering, asbra effekter och allt sånt där. Dock
kan det ju förstås krävas viss förkunskap (det gäller dock även Fruity Loops). Det går liksom
inte att bara sätta sig ner och skriva. Du måste ha koll på de olika racken, uppläggen o.s.v.

Det som är fördelen i Reason är att det är så nära verkligheten man kan komma. Du kan vända
på alla rack och mixers och på så sätt koppla om alla kablar hur du vill. Vill du inte att dom ska
gå från trummaskinen direkt till en in-kanal på mixern, så är det bara att dra om kablarna. Helt
sinnessjukt bra gränssnitt alltså...

Men det löser sig nog, ska du se. Reason är hur som helst mitt tips:
http://www.propellerheads.se/products/reason/

Sök