4031
Sök

Ang retur av mobil?

200 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Har haft en mobil hos tre nu Se G900, den har varit inne på service 2 gånger pga att wlanet inte fungerade.
Första gången va den inne på service i två veckor, sen fick jag tillbaka telefonen och då fungerade w-lanet fortfarande inte!

Så jag går dit samma dag igen och frågar vafan dom håller på med, allt dom hade gjort enligt mig var att göra en uppdatering på telefonen och inte ens testat den sen.

Men iallafall så åker mobilen iväg igen, väntar drygt 2 veckor till, och sen kommer ett sms att min mobil är klar för uthämtning.

Då visar det sig att det va så pass stort fel att jag fick en helt ny mobil, men nu till problemet nu har laddnings/docknings kontakten pajjat.
Och jag börjar bli så sjukt less på att aldrig ha en fungerande telefon, men nu till min fråga:

Kan jag häva köpet och kräva en annan telefon/ eller avbryta samarbetet med 3?

Har för mig att det ska finnas någon sort lag om att mobilen är inne på reparation tre gånger så kan man häva köpet. Men då är ju funderingen om det räknas om nu för jag fick en ny telefon (dock samma märke).

Tacksam för svar om det är någon som är lite inbiten i mobil världen!

Diktator
968 Inlägg
28 november 2008
sonnyericsson är ju inte kända för göra bra mobiler... känner säkert 10 tal som haft problem med sina sonnyericsson av nyare modell...

finns väl en lag som säger att dom ska få chans att reparera bilar 3 gånger för att få åtgärda det fel man betalat för, och lyckas dom inte så ska man få pengar tillbaks...

Sök