Vänster och höger skärmkant bak har angripits av ordentlig rost och höger är så dålig att de yttre partierna faller sönder om man meckar med det. Vad är enligt er den bästa metoden för att laga rost på skärmkanter? skära bort rosten och forma en skärmkant med glasull/padding eller något annat sätt?
Är det en F? De har raka skärmkanter (upptill där de brukar rosta) Isf är de absolut lättast att kapa dän de rostiga, klippa till en plåtbit, bocka och svets dit.
Jag kapade bort den rostangripna delen och formade en ny med padding, det gäller dock att man är noga när man formar för annars blir det inte speciellt vackert..
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
gör så åk till din närmaste mekonomen/meca eller någon annan bil handel .. och fråga efter en bakskärm till din bil så kallad "ekonomi" plåt och kapa ur svetsa dit spackla skarven .
eller så gör du så att du bara kapar bort den rosten du har och gör en egen plåt bit och formar den efter skärmen sen bara svetsa dit.
jag har inte tillgång till en svets och tänkte egentligen kolla med någon som gjort en reparation om spackel är en bra ide. Jag är självklart noggrann med sakerna så det inte ser helt kaiko ut. Alltså mekonomen har ju plastskärmen som sitter inuti i hjulhuset men jag menar plåten på karossen som formar en "skärmkant" och det är den som rostar. Ska fixa lite bilder till profilen på skadorna så man kan se vad som finnes.