5079
Sök

Total Harmonic Distortion T.H.D

Avstängd
21 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
har det med kontroll att göra på ett slutsteg ? ju lägre % T.H.D desto mer kontroll i förhållande att två slutsteg hade samma watt på samma volt?

eller cycklar jag  ?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 november 2008
de är väl hur mkt de distar tongue

Avstängd
21 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
kan man få en kort version översatt på svenska från wiki länken smile
jag är överens med det mesta , ang Ohm   mm mm mm , läst till mig många många timmar ang bilstereo samt några år i bagaget ! men  T.H.D   . distortution handlar det om nog

kan man få en halv version från Wiki på svenska här tack , nån som har ork ? förklara det viktigaste

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 november 2008
skrev ju dist.. hur ren signalen blir vid en volt/ohm smile
elr ,om du vill,hur oren den blir tongue
Senast redigerat av pattilatti2 (18 november 2008)

Avstängd
216 Inlägg
30 november 2008
THD eller distorsion är ett sätt att ange hur mycket av det ljud som levereras är orent ljud. I bilen upplever en vanlig lyssnare ljudet som orent vid 1% distorsion. Vid 10% distorsion är ljudet outhärdligt dåligt och kan vara skadligt för högtalarna (och det oavsett hur mycket effekt högtalaren tål).

lycka till

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
30 november 2008
TRANSPORT skrev:
THD eller distorsion är ett sätt att ange hur mycket av det ljud som levereras är orent ljud. I bilen upplever en vanlig lyssnare ljudet som orent vid 1% distorsion. Vid 10% distorsion är ljudet outhärdligt dåligt och kan vara skadligt för högtalarna (och det oavsett hur mycket effekt högtalaren tål).

När vi står still eller kör?

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök