5185
Sök

VW Vento luktar rena skiten när den är varm

908 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
När man kört den ett tag och motorn blivit rätt varm så börjar det lukta hemskt, går inte att förklara men det luktar otroligt mycket bränt.. Bilmekanikern som fixa bilen senast bytte instrumenthuset och sen dess börja det lukta.. men tror icke det har något med det att göra.. vad e fel ?

908 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
ingen som vet ?

Random Hero
4 047 Inlägg
29 november 2008
bromsar, koppling, fukt i kupefiltret, de luktar skit, blir de lätt immigt o fuktigt i bilen så möglar mattorna

Dog food lid. Backwards

8 156 Inlägg
29 november 2008
Kan du beskriva lukten?
Är den plastig? Luktar det bränsle? Avgaser?
Har du öppnat huven och försökt lukta dig till vad som luktar?
Ändras lukten beroende på varvtal/hastighet? Kan ju vara lite svårt att testa det förstås wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

908 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Kan du beskriva lukten?
Är den plastig? Luktar det bränsle? Avgaser?
Har du öppnat huven och försökt lukta dig till vad som luktar?
Ändras lukten beroende på varvtal/hastighet? Kan ju vara lite svårt att testa det förstås wink

öhm, det är svårt att beskriva lukten men det luktar garanterat bränt.. de va en som sa till mej att de kunde vara katten men ja tyckte de skulle vara konstigt.. det luktar inte plastigt iaf..

2 924 Inlägg
29 november 2008
Du kanske har kört över en plastpåse som bränt fast på katalysatorn? wink Jag själv har råkat ut för det och jag har hört flera andra ...även om det inte är det första man tänker på wink
Senast redigerat av peegee (29 november 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
29 november 2008
Känn på fälgarna när du åkt och kört ganska lugnt. Är de varma? Luktar det vid hjulen?

8 156 Inlägg
29 november 2008
Luktar det metalliskt? Om det luktar så bränt som du säger så borde det väl troligen komma från kupén eller från AC:n, speciellt om det luktar mycket under körning.
Kan det vara hastighetsmätarwiren som spökar?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

908 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Luktar det metalliskt? Om det luktar så bränt som du säger så borde det väl troligen komma från kupén eller från AC:n, speciellt om det luktar mycket under körning.

varför skulle de lukta hemskt bränt av hastighetsmätaren ? allt funkar ju som det ska.. ?

8 156 Inlägg
30 november 2008
Beckstroem skrev:
Phaetoon skrev:

varför skulle de lukta hemskt bränt av hastighetsmätaren ? allt funkar ju som det ska.. ?

När wiren i min morsars pegga satt löst så luktade det lite bränt precis innan den hoppade av. Sen lät den helvetiskt när den väl hoppade.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

908 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Beckstroem skrev:
Phaetoon skrev:

När wiren i min morsars pegga satt löst så luktade det lite bränt precis innan den hoppade av. Sen lät den helvetiskt när den väl hoppade.

okej smile tack för tips

83 Inlägg
30 november 2008
Spillt olja på motorn? Luktar förjävligt.

498 Inlägg
1 december 2008
Ibland hör jag det raslar till i min kupéfläkt. Då är det löv och då luktar det ganska bränt. haha

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

Sök