Demontering av mätarhus i 740

Muppsi Bessewisser
11 juni 2007 · 556 Inlägg

Hallå!

Tänkte jag skulle ta och byta till vita mätartavlor nu i helgen och undrar hur man får bort själva mätarhuset utan att förstöra allt för mycket..

//SkyNard

How low
4ntr4x Legitimerad bilfantast
14 november 2008 · 223 Inlägg

SkyNard skrev:
Hallå!

Tänkte jag skulle ta och byta till vita mätartavlor nu i helgen och undrar hur man får bort själva mätarhuset utan att förstöra allt för mycket..

//SkyNard

Lånar en VÄLDIGT gammal tråd, där jag också skulle vilja veta .. Någon som har lust att berätta?

ogge89
14 november 2008 · 644 Inlägg

4ntr4x skrev:

SkyNard skrev:
Hallå!

Tänkte jag skulle ta och byta till vita mätartavlor nu i helgen och undrar hur man får bort själva mätarhuset utan att förstöra allt för mycket..

//SkyNard

Lånar en VÄLDIGT gammal tråd, där jag också skulle vilja veta .. Någon som har lust att berätta?

menar ni att få lös själva mätarhuset ifrån panelen eller hur man får lös glasen?

Volkswagen Jetta Mk1 "Diesel Traktorn" (1982)
Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
Volkswagen Golf GLS "Golfen" (1977)
4ntr4x Legitimerad bilfantast
14 november 2008 · 223 Inlägg

ogge89 skrev:

4ntr4x skrev:

SkyNard skrev:
Hallå!

Tänkte jag skulle ta och byta till vita mätartavlor nu i helgen och undrar hur man får bort själva mätarhuset utan att förstöra allt för mycket..

//SkyNard

Lånar en VÄLDIGT gammal tråd, där jag också skulle vilja veta .. Någon som har lust att berätta?

menar ni att få lös själva mätarhuset ifrån panelen eller hur man får lös glasen?

Snarare hur man får lös glaset, för att tex. sätta dit mätartavlorna

ogge89
14 november 2008 · 644 Inlägg

4ntr4x skrev:

ogge89 skrev:

4ntr4x skrev:

Lånar en VÄLDIGT gammal tråd, där jag också skulle vilja veta .. Någon som har lust att berätta?

menar ni att få lös själva mätarhuset ifrån panelen eller hur man får lös glasen?

Snarare hur man får lös glaset, för att tex. sätta dit mätartavlorna

Aha det har jag alldrig gjort så jag vet inte men de borde inte vara så svårt

Volkswagen Golf LX "GRUUS Performance" (1983)
Volkswagen Jetta Mk1 "Diesel Traktorn" (1982)
Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
dalmasens
14 november 2008 ·

rätta mig om jag har fel, men sitter det inte fast med skruvar på baksidan.
sen bara lätt på locket?

hmm

4ntr4x Legitimerad bilfantast
14 november 2008 · 223 Inlägg

dalmasens skrev:
rätta mig om jag har fel, men sitter det inte fast med skruvar på baksidan.
sen bara lätt på locket?

hmm

Hm. Borde inte vara svårare än så. Ska till skroten och vandalisera en sådan xD

Muppsi Bessewisser
15 november 2008 · 556 Inlägg

Jag vet att jag starta tråden för många många månader sen men om folk fortfarande är intresserade så kan jag berätta hur man gör...

1. Lossa på "täckbrickorna" som täcker skruvarna nere i hörnen
2. Skruva loss skruvarna som sitter där
3. Lirka ut mätarhuset
4. Ta loss kontakterna från mätarhusets baksida
5. På baksidan finns det några skruvar som håller fast delen med glaset (Man kan säga att mätarhuset är tvådelat)

Nu ska mätarna vara exponerade. tänk på att visarna från hastighetsmätaren och varvräknaren går inte att ta bort utan MYCKET kunskap så gör detta inte!

Hoppas detta hjälpte någon!

//SkyNard

How low
decib3L Körv
15 november 2008 · 3 535 Inlägg

SkyNard skrev:
Jag vet att jag starta tråden för många många månader sen men om folk fortfarande är intresserade så kan jag berätta hur man gör...

1. Lossa på "täckbrickorna" som täcker skruvarna nere i hörnen
2. Skruva loss skruvarna som sitter där
3. Lirka ut mätarhuset
4. Ta loss kontakterna från mätarhusets baksida
5. På baksidan finns det några skruvar som håller fast delen med glaset (Man kan säga att mätarhuset är tvådelat)

Nu ska mätarna vara exponerade. tänk på att visarna från hastighetsmätaren och varvräknaren går inte att ta bort utan MYCKET kunskap så gör detta inte!

Hoppas detta hjälpte någon!

//SkyNard

Tack! Bra att veta smile

Truckdriving Man
4ntr4x Legitimerad bilfantast
15 november 2008 · 223 Inlägg

SkyNard skrev:
Jag vet att jag starta tråden för många många månader sen men om folk fortfarande är intresserade så kan jag berätta hur man gör...

1. Lossa på "täckbrickorna" som täcker skruvarna nere i hörnen
2. Skruva loss skruvarna som sitter där
3. Lirka ut mätarhuset
4. Ta loss kontakterna från mätarhusets baksida
5. På baksidan finns det några skruvar som håller fast delen med glaset (Man kan säga att mätarhuset är tvådelat)

Nu ska mätarna vara exponerade. tänk på att visarna från hastighetsmätaren och varvräknaren går inte att ta bort utan MYCKET kunskap så gör detta inte!

Hoppas detta hjälpte någon!

//SkyNard

Ah, tackar för instruktionen smile Man kanske ska köpa en på skroten och prova där först! smile

Muppsi Bessewisser
2 december 2008 · 556 Inlägg

4ntr4x skrev:
Ah, tackar för instruktionen smile Man kanske ska köpa en på skroten och prova där först! smile

Ja det är att rekommendera smile

How low
guwib
2 december 2008 · 624 Inlägg

är det inte bara att dra visarna rakt upp med lite lagom kraft?
gjorde så på min...
funkar ju perfekt?!

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang