poliser har det inte så bra alltid

Brandis Diktator
30 november 2008 · 968 Inlägg

tkd_rille skrev:

Brandis skrev:
måste ju vara allas dröm att någon gång få säga vad dom tycker till farbror blå... 14 000 för bajsa och streta imot, lite jävla väl mycket kanske? som sagt, är man sopp gubbe så får man ju räkna med att man får lite skit på händerna

7 tusen per polis, idioten bet ju den ena polisen? och missbrukaren kunde ju vara hiv positiv. då är 7 tusen absolut ingenting.

7 tusen dom aldrig kommer få av pundaren, för han pundar upp värenda krona han får, det är vi skattebetalare som kommer få betala det där... hur många gånger har man inte blivit slagen av en polis när man försökt föklara något för dom, typ vem som började slagsmål och liknande, sen ett slag i magen och sen säger snuten typ "ja, hur va det då?"... då är man fan inte motiverad att svara längre, då vill man nog hellre ömsesidigt slå tillbaks

Muttley
30 november 2008 ·

Rquired skrev:

tkd_rille skrev:

beta skrev:

Man kan kyssa en hiv-smittad utan att smittas, hiv smittas via blod eller sex, men inte av att bli biten. Det är basic och har så varit väldigt länge. Mest bara trött på all fel info som finns om sjukdomar. hiv är inte rabbies...

så om den missbrukaren har tuggat något skit och har sår i munnen och biter en polis då kan man absolut inte smitta. jag vet hur de smittas så. finns fler äckliga sjukdomar man inte vill ha..

med tanke på hur de beskrev han i tidningen så kan man ju inte tro han är så hygienisk heller.!

HIV smittar väl visst via saliv? Ovanligt visserligen men har för mig att det stod nått sånt i tidningen för nått år sen om en polis som blev biten av en missbrukare och blev smittad.

tror de var 1 av 10 tusen som blev smittade vid bett. så de är ovanligt.

Muttley
30 november 2008 ·

Brandis skrev:

tkd_rille skrev:

Brandis skrev:
måste ju vara allas dröm att någon gång få säga vad dom tycker till farbror blå... 14 000 för bajsa och streta imot, lite jävla väl mycket kanske? som sagt, är man sopp gubbe så får man ju räkna med att man får lite skit på händerna

7 tusen per polis, idioten bet ju den ena polisen? och missbrukaren kunde ju vara hiv positiv. då är 7 tusen absolut ingenting.

7 tusen dom aldrig kommer få av pundaren, för han pundar upp värenda krona han får, det är vi skattebetalare som kommer få betala det där... hur många gånger har man inte blivit slagen av en polis när man försökt föklara något för dom, typ vem som började slagsmål och liknande, sen ett slag i magen och sen säger snuten typ "ja, hur va det då?"... då är man fan inte motiverad att svara längre, då vill man nog hellre ömsesidigt slå tillbaks

har aldrig blivit slagen av en polis och lär aldrig bli det.
och dom kommer få sitt skadestånd men om pundaren betalar in är inte deras fel. finns mycket värre grejjer våra skattepengar går åt som de inte borde.

Brandis Diktator
30 november 2008 · 968 Inlägg

säg inte att du aldrig kommer bli slagen av en polis, dom kan slå vem dom vill utan någon som helst anledning, jag hade skit stor respekt för poliser när jag va yngre, dom va som gudar, såg man en polisbil så vart man fett extas och tyckte det va skit coolt, sen började man förflytta sig ner mot stan istället för kolla på disney dags och det va när dom slår först och frågar sen jag tappade respekten för vad i mina ögon är personer som lever för misshandla, även om dom blir polis i början av goda avsikter blir dom manipulerade och hjärntvättade att tro det dom gör är rätt... sen behöver man inte skjuta polisen eller något sånt, men dom är fan duktiga på ljuga och hitta på saker för att få saker och ting ditt dom vill

blacken
30 november 2008 ·

Brandis skrev:
säg inte att du aldrig kommer bli slagen av en polis, dom kan slå vem dom vill utan någon som helst anledning, jag hade skit stor respekt för poliser när jag va yngre, dom va som gudar, såg man en polisbil så vart man fett extas och tyckte det va skit coolt, sen började man förflytta sig ner mot stan istället för kolla på disney dags och det va när dom slår först och frågar sen jag tappade respekten för vad i mina ögon är personer som lever för misshandla, även om dom blir polis i början av goda avsikter blir dom manipulerade och hjärntvättade att tro det dom gör är rätt... sen behöver man inte skjuta polisen eller något sånt, men dom är fan duktiga på ljuga och hitta på saker för att få saker och ting ditt dom vill

Det har väl du lärt dig vid det här laget, att om man blir slagen av länsman så är det enbart ens eget fel i och med att man är en sådan pass dum person som man är..roll

Senast redigerat av blacken (30 november 2008)

Flatout Student
30 november 2008 · 96 Inlägg

hahaha vilken kille, om alla tänker efter här så förstår ni nog vem det är mest synd om. Jag menar en liten pundare som saknar så mycket vett att han bajsar på någon haha jag tycker vi ger en sympatisk applåd till pundaren smile

ne men gud, här luktar ju kiss
Nehe
30 november 2008 · 687 Inlägg

blacken skrev:
Det har väl du lärt dig vid det här laget, att om man blir slagen av länsman så är det enbart ens eget fel i och med att man är en sådan pass dum person som man är..roll

Måste bara säga att du för en gångs skull har rätt, blir man slagen så är det ens eget fel. Punkt slut.

Känner du dig orättvist behandlad så kan du anmäla det till oberoende utredare.

Sen så är det oftast brottsofferjouren (osäker på det sista i namnet) som betalar ut skadestånden = inte skattepengar utan skadestånd som många andra får vid rättegång, tex misshandel så döms man även till att betala en viss summa till brottsofferjouren.

blacken
30 november 2008 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:
Det har väl du lärt dig vid det här laget, att om man blir slagen av länsman så är det enbart ens eget fel i och med att man är en sådan pass dum person som man är..roll

Måste bara säga att du för en gångs skull har rätt, blir man slagen så är det ens eget fel. Punkt slut.

Känner du dig orättvist behandlad så kan du anmäla det till oberoende utredare.

Sen så är det oftast brottsofferjouren (osäker på det sista i namnet) som betalar ut skadestånden = inte skattepengar utan skadestånd som många andra får vid rättegång, tex misshandel så döms man även till att betala en viss summa till brottsofferjouren.

Suck!..

Nehe
30 november 2008 · 687 Inlägg

blacken skrev:
Suck!..

Så har jag känt när man läst 2710 av dina inlägg på garaget!

Vi börjar ju förstå varann du och jag!

NiV3Rt
30 november 2008 · 371 Inlägg

tkd_rille skrev:
och missbrukare är ofast inte så hygieniska av sig.

Nu vet inte jag vad du defininierar som missbrukare, men jag är övertygad om att du möter drogbrukare i din vardag fast du inte har en aning om det.

Senast redigerat av NiV3Rt (30 november 2008)

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Muttley
30 november 2008 ·

NiV3Rt skrev:

tkd_rille skrev:
och missbrukare är ofast inte så hygieniska av sig.

Nu vet inte jag vad du defininierar som missbrukare, men jag är övertygad om att du möter drogbrukare i din vardag fast du inte har en aning om det.

som dräglar runt mitt i natten och inte har en aning om nått.

nej men klart jag har aning om de då jag har vuxit upp med massvis vänner som håller på ??

blacken
30 november 2008 ·

Nehe skrev:

blacken skrev:
Suck!..

Så har jag känt när man läst 2710 av dina inlägg på garaget!

Vi börjar ju förstå varann du och jag!

Vi måste sluta upp och träffas så här, riksdagen börjar att bli misstänksam big_smile

NiV3Rt
1 december 2008 · 371 Inlägg

tkd_rille skrev:

NiV3Rt skrev:

tkd_rille skrev:
och missbrukare är ofast inte så hygieniska av sig.

Nu vet inte jag vad du defininierar som missbrukare, men jag är övertygad om att du möter drogbrukare i din vardag fast du inte har en aning om det.

som dräglar runt mitt i natten och inte har en aning om nått.

nej men klart jag har aning om de då jag har vuxit upp med massvis vänner som håller på ??

Jajemän! Precis som alla dina vänner som brukar alkohol gör samma sak roll

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Muttley
1 december 2008 ·

NiV3Rt skrev:

tkd_rille skrev:

NiV3Rt skrev:

Nu vet inte jag vad du defininierar som missbrukare, men jag är övertygad om att du möter drogbrukare i din vardag fast du inte har en aning om det.

som dräglar runt mitt i natten och inte har en aning om nått.

nej men klart jag har aning om de då jag har vuxit upp med massvis vänner som håller på ??

Jajemän! Precis som alla dina vänner som brukar alkohol gör samma sak roll

jag anser dock de är större skillnad om man pundar eller dricker alkohol smile.
mina vänner brukar ta och få skjuts smile och då ringder de gärna mig då jag är nykterist big_smile

NiV3Rt
1 december 2008 · 371 Inlägg

tkd_rille skrev:

NiV3Rt skrev:

tkd_rille skrev:

som dräglar runt mitt i natten och inte har en aning om nått.

nej men klart jag har aning om de då jag har vuxit upp med massvis vänner som håller på ??

Jajemän! Precis som alla dina vänner som brukar alkohol gör samma sak roll

jag anser dock de är större skillnad om man pundar eller dricker alkohol smile.

Ja, blir lätt så när staten har bestämt att vi ska ha en nationaldrog, och förkasta allt annat wink
Vill inte förstöra din världsbild så jag hoppar över att skriva vidare.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Muttley
1 december 2008 ·

NiV3Rt skrev:

tkd_rille skrev:

NiV3Rt skrev:

Jajemän! Precis som alla dina vänner som brukar alkohol gör samma sak roll

jag anser dock de är större skillnad om man pundar eller dricker alkohol smile.

Ja, blir lätt så när staten har bestämt att vi ska ha en nationaldrog, och förkasta allt annat wink
Vill inte förstöra din världsbild så jag hoppar över att skriva vidare.

smile de är lungt vi håller oss till topic istället.

Ellertz Norrlänning
2 december 2008 · 1 453 Inlägg

Stackars grabb.... För de första skulle han gå 27 mil, för de andra gick han fel väg. 86:an gå inte ens till umeå... haha.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
NiV3Rt
2 december 2008 · 371 Inlägg

"Själv berättar mannen att han bestämt sig för att gå hem till Umeå och avsluta sitt missbruk."

Jo, men så var det nog big_smile

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang