V40 I och V40 II. vad är dom stora skilnaderna mellan dem?

Wallmeister
14 november 2008 · 84 Inlägg

Halloj! tänkte höra mej för lite om vad det är som skiljer V40 fas I och V40 fas II å först å främst ifall lycktorna fram ha samma fästen å är lika stora så att man kan ha fas I grejer på en fas II bil och tvärt om. är välldigt tacksam för svar smile

Batte
3 december 2008 · 45 Inlägg

Det jag kan komma på nu är att fas 2 har dubbla strålkastare och fas 1 har singel. Tror annars att det är samma fäste i karossen men elkopplingen är nog annorlunda. Fas 2 sidomarkeringsljus är större. Skiljer lite olika detaljer på framspoiler vet inte riktigt hur det är med bakspoilern. Enligt en artikel jag läste skulle fas 2 vara förbättrad på 1800punkter. Vet inte riktigt var dom hittade alla dom, smile men men. Det är vad jag kan komma på nu iaf

Gör som Ford, Köp Volvo
Volvo V40 2.0T "Twinpipe" (2001)
Thiger_84
3 december 2008 · 509 Inlägg

De som jag vet skiljer 1:an å 2:an i fronten är spoilern, strålkastare, blinkers å skärmar.

R_fused There is no replacement for displacement
3 december 2008 · 630 Inlägg

Strålkastarna är samma på fas 1 och två, finns fas1 bilar som hadfe klarglas med dubbla reflektorer med, t4 hade de från 98 t.ex. Samma fästen så de passar mellan faserna. Dock är det inte samma blinkers då fas2ans är längre, men finns ju att köpa klarglasblinker till fas1 med.
Elkontakten stämmer dock inte om du har de räfflade glasen nu.
Annarts är det som sagt en massa punkter som skiljer, men det som syns utifrån är väl främst fram och bakspoliler,framskärmarna, plasten vid torkarna,avgassystemet, bakljusen... Sen annan motor med

mektrollet Reparatör
3 december 2008 · 630 Inlägg

Wallmeister skrev:
Halloj! tänkte höra mej för lite om vad det är som skiljer V40 fas I och V40 fas II å först å främst ifall lycktorna fram ha samma fästen å är lika stora så att man kan ha fas I grejer på en fas II bil och tvärt om. är välldigt tacksam för svar smile

Har för mig jag hört en siffra på 1900 olika detaljer på dessa bilar .

Volvo 242 V8 "LS 1" (1975)
Opel Ascona "Cosworth" (1973)
Chevrolet Camaro "SS" (1969)
Kanelbullen
3 december 2008 · 1 722 Inlägg

och inredningen

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang