4355
Sök

Problem med val av downpipe

677 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Så nu var det dags att skaffa en redigt downpipe till bilen.
Bilen är en Supra Mk3 -91

Jag har kollat på följande
Blitz DP
Nextgenracing Dp
Bic DP divorced
Noname DP

Vad sakerna kostar är alltid revelant men jag undrar om det finns någon snäll själ som kan vägleda mig i detta vimmelt av olika rör.

Troligen blir det import då det är äcklig dyra i sverige.

Tack på förhand

/B
Senast redigerat av Bergkuist (3 december 2008)

Med lem
1 127 Inlägg
2 december 2008
Går alltid att bygga en egen.

Priset kommer minst halveras, samma effekt..

677 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
jo men är det inte svårt att bygga eget? dvs, är det inte uträkningar o sånt skit med

8 297 Inlägg
3 december 2008
Bergkuist skrev:
jo men är det inte svårt att bygga eget? dvs, är det inte uträkningar o sånt skit med

Kan du hantera en svets kan du bygga en egen downpipe, och du behöver inte hålla på med en massa uträkningar

677 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
Ah okej fan va skönt men hur fan fixar man flänsen som sitter mot turbon? tar man bort den som finns eller?

Med lem
1 127 Inlägg
5 december 2008
Bergkuist skrev:
Ah okej fan va skönt men hur fan fixar man flänsen som sitter mot turbon? tar man bort den som finns eller?

Om det inte finns att köpa en fläns kan du ju kapa bort den gamla och svetsa nya downpipen i.

234 Inlägg
5 december 2008
Det enda som du egentligen behöver ha i bakhuvet är att din downpipe ska flöda så mycket avgaser det bara går. Detta för att avleda så mycket värme det bara går från motorn.

Mottryck är något man gärna vill ha i en downpipe på en sugmotor bil men när det gäller överladdat så vill man forsla ut så mycket avgaser det bara går. Alltså så lite motryck som möjligt.

3" eller större. Första metern bör vara så rak som möjligt med så små vinklar som möjligt. Efter det har vinklar och storlek mindre betydelse.

/Eric.

Sök