2703
Sök

Frågor ang. Stereo i 9-3 aero 01.

33 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Hej

Har precis satt i en Sony stereo (http://www.netonnet.se/index.asp?iid=se114660) i min 9-3:a och kopplat in en bas. Jag har AS3 och jag köpte en RCA -> DIN-8 (SAAB-4 på Backes) så att jag skulle kunna använda originalsteget som driver 6.5" i framdörrarna.

Har nu några frågor:

- På denna adapter satt det en remote. Ska den användas till original steget? Kan tillägga att jag inte får något ljud ur framdörrarna.

- När jag stänger av bilen så återställs alla inställningar. Jag har hört att saab har satt några stift på ISO-kontakten annorlunda? Vilka stift är det jag ska flytta på?

- Stereon brukar väll funka även om inte tändningen är på? Har det att göra med ovanstående fråga?

Tack på förhand!

474 Inlägg
17 oktober 2008
Om den tappar minnet testa vänd på tändning & konstant strömen så ska den hålla minnet..Remoten kan du testa dig fram & se om ljud kommer från fram högtalarna

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

33 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Knasig_Racer skrev:
Om den tappar minnet testa vänd på tändning & konstant strömen så ska den hålla minnet..Remoten kan du testa dig fram & se om ljud kommer från fram högtalarna

Okej ska testa det där med strömmen. är dock inte riktigt med på hur du menar med remoten.. det satt ju ingen remote i originalstereon?

33 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Tror jag har fått reda på nu hur jag ska få den att inte radera alla inställningar. Man skulle tydligen byta plats på den röda och den gula kabeln.

Förstår fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med adaptern och originalsteget. Ingen som vet?

33 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Den blå kabeln i Saab4-adaptern ska kopplas till Sony-stereons blå/vita kabel.
erikf skrev:
Tror jag har fått reda på nu hur jag ska få den att inte radera alla inställningar. Man skulle tydligen byta plats på den röda och den gula kabeln.

Förstår fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med adaptern och originalsteget. Ingen som vet?

Kopplade kabeln som du sa.. antar att du menade på remoten ut från stereon. Men jag får ändå inget ljud. Jaja, det låter bra ändå.

En annan fråga då. Borde inte stereon funka utan att tändningen är på? Den gamla funka tills man drog ur nyckeln helt. Och den gick att sätta på när nyckeln var i OFF-läget.

821 Inlägg
18 oktober 2008
Detta kan vara helt fel av mig.
Men har inte saab något system som gör att man inte kan byta stereo?
eller är det bara på nyare saab:ar?

1 631 Inlägg
18 oktober 2008
erikf skrev:
En annan fråga då. Borde inte stereon funka utan att tändningen är på? Den gamla funka tills man drog ur nyckeln helt. Och den gick att sätta på när nyckeln var i OFF-läget.

Nej.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

371 Inlägg
3 december 2008
gurenius skrev:
erikf skrev:

Nej.

Det går alltså inte lösa alls? sad

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

1 631 Inlägg
4 december 2008
Jovisst, men då får du koppla förbi tändningen helt. Och alltså måste du då själv stänga av stereon manuellt eller med en egen brytare.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 december 2008
jag köpte samma adapter till min 93 aero en gång. där var det bara att plugga i så funkade det.. blev dock besviken då jag vill få lite diskant ljud ur dörrarna,men fick mellanbas som inte lät värst bra...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 631 Inlägg
6 december 2008
AeroMalm skrev:
jag köpte samma adapter till min 93 aero en gång. där var det bara att plugga i så funkade det.. blev dock besviken då jag vill få lite diskant ljud ur dörrarna,men fick mellanbas som inte lät värst bra...

Originalsteget har inbyggd delning som ej kan kopplas förbi.

// Gurra

Sök