Kvaddad kondensator?:(

Jaktlund
21 maj 2006 · 60 Inlägg

Hejsan!
Kopplade om kondensator och slutsteg i bilen idag. Flyttade dem från baksidan av lådan till hatthyllan. Grejen är bara den att jag nu inte får det att fungera. Och ytterligare ett problem, av misstag råkade jag koppla plus till minus och minus till plus på kondensatorn, därför är jag nu rädd att jag kortslutit hela saken.. Någon som vet vad som kan vara fel (säkring och liknande?) eller om det faktiskt är så att jag pajat grejorna p.g.a min lilla tabbe? har kollat alla övriga sladdar och dem sitter korrekt..

Väldigt tacksam för snabba svar !

Saab 900 2.0 Turboo "E85-för miljöns skull" (1995)
henkecool SkenLaddRacing
21 maj 2006 · 189 Inlägg

jag har hört att om man kopplar fel på plus och minus så sprängs kondensatorn

Rather turboshit than NO power at all.
Volvo 940 Turbo "SLR-Edition" (1991)
Freddan
21 maj 2006 · 282 Inlägg

Det är väl en säkerhets "ventil" som ska lösa ut om man kortsluter kondensatorn? eller?

PooH
21 maj 2006 · 15 Inlägg

Om kondingen smällt så luktar det sur fisk på långt håll. Tro mig har provat med en liten konding men den small som fan. Det var ett test om en sådan kunde smälla.
MVH PooH

Jaktlund
21 maj 2006 · 60 Inlägg

Okej.. Men vad krävs egentligen för att kortsluta kondensatorn, och om det nu är en säkerhetsventil, hur återställer jag denna?
Tack för svaren!

Saab 900 2.0 Turboo "E85-för miljöns skull" (1995)
Sharky
22 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Har du blåst övertrycksventilen i kondingen så är den död.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang