2506
Sök

Råd Sökes (batteri Montering)

120 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
hej hej

(saab 9000, 89´)

(batteri 62ah tror jag)
köpte ett batteri till bilen och skulle koppla in minus o plus.

började med plus (röda kabeln)...men när jag skulle montera minus så kom det gnistor när jag skulle skruva fast. räckte med att jag nuddade minus kabeln mot minus polen så kom det små gnistor....

är detta vad som är normalt?

hjälp?

16 197 Inlägg
7 december 2008
du har säkerligen en "förbrukare" i kretsen å då blir den en liten gnista.. men inget att bry sig om.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

ElectroRaggare
886 Inlägg
7 december 2008
Ja, det är helt normalt då mycket elektronik starta omedelbart när du lägger på minuspolen.

Bara lägg på den med lite handfast snabbhet och skruva dit den så kommer allt lösa sig.

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

120 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
va lite skraj i början. trodde det skulle hända ngt....aja, jag ska väl testa igen då...tack grabbar smile

120 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
jag läste nånstans att en gnista kan räcka för att batteriet ska förstöras, och det är det som gjort mig osäker :d

811 Inlägg
7 december 2008
Mussie skrev:
jag läste nånstans att en gnista kan räcka för att batteriet ska förstöras, och det är det som gjort mig osäker :d

bara när man laddar det, då bildas knallgas (vätgas+syrgas)  smäller som fan

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

21 761 Inlägg
7 december 2008
För att undvika såna saker så bör man se till att alla dörrar och bagagelucka är stängda, även luckan till handskfacket. Men det kan ändå bli små gnistor som orsakas av tex larm eller liknande, huvudsaken är att det inte blir stora gnistor. smile

120 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
okeeyyy....inte konstigt....jag har ett larm...dessutom hade jag bagageluckan och två andra dörrar öppna.......nu vet jag lol....tack för hjälpen åter igen smile

Sök