Har någon erfarenhet av Western Union?

JohnnyN Rutinerad medlem
18 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Jag undrar om någon av er har erfarenhet av Western Union? Är det verkligen säkert att överföra pengar via dem? Har någon av er gjort det? Var det säkert? Är det något att tro på också om man ska skicka pengar åt okända?

Dj_Aleks
18 maj 2005 · 111 Inlägg

Om du tänker sälja bilen och sen betala genom WU så GLÖM DET!!! till 99% båg! de finns ett OHYGGLIGT antal människor som åkt på de där..!

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
JohnnyN Rutinerad medlem
18 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Hmm, låter inte direkt något vidare neutral vore det bättre att åka till England och ge pengarna rakt i handen? Just med samma man hämtar bilen? tongue

Daniel
18 maj 2005 · 671 Inlägg

Att skicka pengarna är säkert, dom kommer fram men om du får vad du betalar för är helt upp till säljaren.

JohnnyN Rutinerad medlem
18 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Hur är det att skicka pengar för en bil, till säljarens konto, men lägga någon annans namn, och vänta på bilen och sedan lägga säljarens namn som mottagare? Är det "säkert"? Slipper säljaren till pengarna ändå? Eller hur fungerar det? tongue

Senast redigerat av calibra_nox (18 maj 2005)

Daniel
18 maj 2005 · 671 Inlägg

Senast jag använde WU så skickade jag pengarna till en adress i USA, prylen skickades från Ryssland och säljaren fanns i Ukraina.

Tror inte att säljaren skickar något innan han får pengarna, jag skulle aldrig göra det. Åka till England är dessutom nästan gratis ( i förhållande till vad det kostar att bli lurad på en bil)

JohnnyN Rutinerad medlem
19 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Hmm, varifrån går det färjor isf? tongue Om man ska ha en bilplats på hemvägen wink så var är det närmast?

Daniel
19 maj 2005 · 671 Inlägg

Göteborg, vart i england du hamnar minns jag inte.

JohnnyN Rutinerad medlem
19 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Hehe, jag skulle gärna hamna rakt i London wink Vad kostar det att åka till England med färja annars? Har du någon koll på det? tongue

ludde__mannen draminbil.nu
19 maj 2005 · 1 382 Inlägg

TILL england är det väll flyg som gäller.. näranog gratis wink men hem är ju färja med bilen hehe

Daniel
19 maj 2005 · 671 Inlägg

Du kan ju alltid flyga ryan dit och åka båt hem. Priserna på båten har jag ingen koll på.

JohnnyN Rutinerad medlem
19 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Hmm, måste be någon om hjälp nu också tongue Jag bor ju i Finland, och här finns inget egentligt "lågprisflygbolag", så måste nog åka via Sverige, och nu skulle jag gärna vilja någon länk till någon hemsida där man skulle kunna kolla lite priser tongue tack smile

_bystrom_
19 maj 2005 · 20 Inlägg

www.flygstolen.se

där hittar du absolut billigaste... Helsingfors - London gick på drygt 3000 spänn iaf.

Subaru Forester "2.0S Turbo" (1998)
JohnnyN Rutinerad medlem
19 maj 2005 · 1 938 Inlägg

Tackar för det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang