3393
Sök

datafråga: vad är felet med min dvd på datorn!

596 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
har en bärbar dator  och när jag kolla kort på datan som ja har på cd skiva så kom det upp en skylt där det står utforskaren har slutat att fungera , sen en ny skylt utforskaren startar om.. och så blir det varje gång ja går in på cd.n för att se korten!!
har testat me 2 skivor och samma på båda!!

så va kan det va för fel??
för kommer upp en ruta där det står problemraporter och lösningar så får man en sida man kan gå in på  http://www.xvid.org/index.php   är det nått där man ska ta hem eller ..??

är en packard bell och vista på den!!!

tacksam för svar,

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
8 december 2008
Tanka ner de senaste uppdateringarna till ditt operativsystem. Visst, det är inte alltid det hjälper. Men jag upplevde ungefär samma problem i början med min första dator med Windows Vista. Jag kunde t.ex inte öppna vissa mappar, jag kunde inte kopiera filer, o.s.v. Men när jag tankade ner alla uppdateringar så försvann majoriteten av alla buggar. Kolla det.

För i övrigt så har inte xVid något med din CD-läsare att göra, om det inte handlar om att öppna videofiler. Är det så, så måste du kolla dina video-codecs.

596 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
det låg ju filmsnuttar på den cd.n med kort och det va när filmsnutten skulle spelas som den skylten kom upp!!
men så ladda ja ner den filen som finns den  länken ja la upp och nu funkar det smile
fast med min ovanliga otur så händer det väll nått annat me datorn eller att den skylten kommer tillbaka igen hahaah!!

men tack för svaret iaf !

1 874 Inlägg
8 december 2008
Tanka ner VLC istället (www.videolan.org). VLC kör i princip alla videoformat. Har du det, så behöver du inga andra videoprogram. Det gör det hela lite enklare, så slipper du tanka video-codecs o.s.v.

596 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
ohh tack så mycket för det tipset smile då gör ja det så kanske man kan ta bort qwicktime eller va den heter eller ska ja ha kvar den med??

1 874 Inlägg
8 december 2008
lollo skrev:
ohh tack så mycket för det tipset smile då gör ja det så kanske man kan ta bort qwicktime eller va den heter eller ska ja ha kvar den med??

Quick Time är bra att ha kvar. Men du kan ta bort xVid eller DivX, eller vad du nu har för roliga videoprogram installerade..? VLC ska klara även .avi, men det verkar som att Quick Time har någon form av copyright på just sina .avi-codecs, och därför kan det ibland bli vissa problem i VLC. Dessutom har Quick Time en vettig webbspelare, som kan vara bra att ha när man ska streama vissa film/ljud-klipp.

596 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
hmm vet inte va det finns men insatllera den qwicktime förra vecka för kom upp nått om instickmoduler eller va det heter... och sen finns det ju windows mediaplayer.. tror inte d finns nått mer..
men då behåller ja qwicktime och tar hem VLC med!!
kan man spela musik i vlc för har den winamp!

1 874 Inlägg
8 december 2008
Va?

Man kan spela musik i VLC, ja. Fast det undviker jag. Kör all min musik i Winamp. Det är väl det som är enklast och sådär...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 december 2008
video: mediaplayer, vlc, quicktime alternative, realtime alternative (slipper du skitprogrammen)

Sök