6360
Sök

Hjälp med plastning av front

744 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#1
Hej!
Behöver hjälp nu när jag ska plasta igen listerna som jag kapat bort på frontspoilern.
Vad ska jag bygga emot? Har läst i olika trådar att man ska använda sig av tyg.
Ska jag limma fast fleece-tyg på baksidan och plasta emot eller finns det något bättre alternativ?
Går det att ta bort tyget på någotvis efter att plasten härdat?
Måste jag slipa bort grundfärgen för att  plasten ska fästa bättre?

Slänger upp en bild på fronten så att ni ser vad jag menar:)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/55857/515141_8h2252.jpg

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta nu smile

mvh
Jimmie

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
8 december 2008
#2
Det är nog ingen grundfärg på den utan bara vanlig topcoat. slipa lite på det så får det nog fäste.
Lägg en tunn plåt bakom och poppnita fast den och plasta däremot.

Annars kan du limma dit fleacetyg på baksidan och dränka det i plast och sedan på med glasfiber väv (när det härdat)

Lycka till

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

744 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
#3
ToTTeN skrev:
Det är nog ingen grundfärg på den utan bara vanlig topcoat. slipa lite på det så får det nog fäste.
Lägg en tunn plåt bakom och poppnita fast den och plasta däremot.

Annars kan du limma dit fleacetyg på baksidan och dränka det i plast och sedan på med glasfiber väv (när det härdat)

Lycka till

Kanske det är lol
Om man kör med fleece-tyg varianten ska jag då dränka in tyget i polyester och sedan lägga på lite glasfiberväv medans tyget är våt?
Vänta tills det härdat, rugga upp lite med ett grovt sandpapper och sedan börja plasta upp i nivå med fronten?

Vad gör topcoat lagret? Är det för att det ska bli tätt? går det lika bra med glasfiberspackel? fungerar topcoat som grundfärg?

En massa frågor känner jag, men tycker det är bättre att fråga innan jag kör igång då jag aldrig platsat.

mvh
Jimmie

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 december 2008
#4
fleece går bra, men går lika bra att bygga upp med glasfiber, ett tips är att tejpa fast kartong på utsidan och sedna plasta från insidan så får du rätt form på en gång och hyfsad finnish.

men välj då kartong som är som är glatt på ena sidan så fäster polyestern inte lika bra på den.
rugga upp ytan på baksidan så fäster glasfibern o polyestern bättre



Sök