3369
Sök

[Audi]Behöver "öppna" dörren två gånger för öppna den

I brist på annat :)
526 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Märkte att ett lustigt fenomen uppstått gällande dörren på förarsidan. Skulle iväg härom kvällen och låste upp bilen med fjärrdosan som vanligt men förardörren öppnades inte, hmmm... okej, tryckte "lås upp" en gång till och öppnade, och då var den öppen som vanligt.

Men idag gjorde jag så att jag stog o lyssnade på när dörrarna låstes upp och alla verkade göra det (gissar) så testade att öppna förardörren men den öppnades inte, men den öppnades när jag försökte igen. Altså försöka öppna dörren igen.

Så kort o gott: Jag måste rycka två gången i handtaget för att dörren ska öppnas, det sker efter upplåsning.

Några idéer??

12 086 Inlägg
8 december 2008
Inte svar på frågan kanske, men en kompis hade en A4a en -00, när man körde så låste den alltid dörrarna. När man skulle ut ur bilen fick man dra 2 ggr i handtaget som du beskriver. Fast inuti bilen då.. kanske är i den funktionen något blivit fel hos dig?

526 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
JapMax skrev:
Inte svar på frågan kanske, men en kompis hade en A4a en -00, när man körde så låste den alltid dörrarna. När man skulle ut ur bilen fick man dra 2 ggr i handtaget som du beskriver. Fast inuti bilen då.. kanske är i den funktionen något blivit fel hos dig?

Det låter som något liknande, men aldrig hört talas om detta...... Någon har på Gorg som vet hur det funkar?

4 299 Inlägg
8 december 2008
JapMax skrev:

Den funktionen är för att ingen ska kunna öppna dörrarna under färd, har för mig att vissa mercor gör likadant. Och för att kunna öppna dörren igen behöver man dra en gång i handtaget för att låsa upp dörren och sen en gång till för att öppna dörren.

Trådskaparen verkar ha problem med när han ska låsa upp bilen när den är parkerad.

Har du provat att låsa och låsa upp med nyckeln i dörren?? Kanske är nått knas me larmet. Men beter sig låsen likadant med nyckeln så verkar det vara nått knas med centrallåset...

526 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Den funktionen är för att ingen ska kunna öppna dörrarna under färd, har för mig att vissa mercor gör likadant. Och för att kunna öppna dörren igen behöver man dra en gång i handtaget för att låsa upp dörren och sen en gång till för att öppna dörren.

Trådskaparen verkar ha problem med när han ska låsa upp bilen när den är parkerad.

Har du provat att låsa och låsa upp med nyckeln i dörren?? Kanske är nått knas me larmet. Men beter sig låsen likadant med nyckeln så verkar det vara nått knas med centrallåset...

Ska testa att låsa upp med nyckeln o se om det är något skumt med centrallåset om några minuter.

Men det konstiga för mig är hur det kan uppstå bara sådär?? Har inte varit så någon gång innan.

OEM <3
6 957 Inlägg
9 december 2008
Rallyhalle skrev:
JapMax skrev:

Kia har samma funktion i sina bilar..

OEM <3

526 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
Var o testade att låsa upp med nyckeln.... Förutom att larmet gick så var jag fortfarande tvungen att dra i handtaget två gånger.

Någon som vet hur man deaktiverar en sån funktion, blir till ett störande moment tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
9 december 2008
Låter som nå mupp med en styrenhet... Koppla ifrån strömmen är nog enklast wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

RMR-Crew
478 Inlägg
9 december 2008
Jag har ungefär samma fel på min bmw 525i 89',
Låser upp en gng på förar sidan, så låses alla dörrar upp men låser sedan igen efter 1 sekund, då måste jag låsa upp igen och alla dörrarna öppnar sig.

exakt samma när jag ska låsa bilen, får dra nyckeln 2 gånger.

Sök